Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Thiele - WaarBenJij.nu Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Thiele - WaarBenJij.nu

Lima

Door: Liset en Thiele

Blijf op de hoogte en volg Thiele

03 Oktober 2011 | Peru, Lima

Zoals beloofd een berichtje vanuit Lima. Gisteren hebben we de stad verkend en daar gaan we zo mee verder. Lima is enorm groot (8 miljoen mensen!), maar verder niet heel bijzonder. We verblijven in Miraflores, een van de mooiste delen van Lima. Gisteren hebben we een taxi naar het centrum genomen. We worden al goed in het onderhandelen met de taxichauffeurs, de taxi´s hebben namelijk geen teller!
In het centrum hebben we de catedraal bezocht en de wisseling van de wacht van het presidentiele huis gezien. Hoogtepunt was het klooster van San Fransisco, waar we een toer hebben gekregen langs een super mooie oude bibliotheek en de catacombes waar duizende botten lagen opgestapeld.
Nu gaan we wat meer van miraflores bekijken en vanmiddag nemen we het vliegtuig naar Iquitos, de grootste stad ter wereld die niet per weg bereikbaar is. Daar gaan we de Amazone eens van dichtbij bekijken, maar daarover later meer!

Impressie van de bieb: http://www.google.com/imgres?q=library+san+francisco+lima&um=1&hl=en&sa=N&biw=1366&bih=566&tbm=isch&tbnid=DuzgXgJrAbjsYM:&imgrefurl=http://www.inkas.com/tours/lima/lima_3n.html&docid=kgeIaqymIz-U9M&w=625&h=426&ei=ZNKJTsnlMYGksQL52NyODw&zoom=1&iact=rc&dur=735&page=1&tbnh=105&tbnw=148&start=0&ndsp=23&ved=1t:429,r:0,s:0&tx=66&ty=58

• 03 Oktober 2011 - 16:25

Ton & Lieke:

Ha die Liset en Thiele,
    Leuk, al zo snel een berichtje. En fijn dat er een landkaartje bij zit. Wij zijn reuze benieuwd naar de Amazone. Misschien een paar fotootjes???
    Have fun.

• 03 Oktober 2011 - 18:34

Mam En Jan:

Hey klinkt goed dat het onderhandelen lukt. Geeft ons het gevoel dat jullie je daar wel redden. Is toch spannend hoor jullie zo ver weg. Wij hebben een super gezellig weekend met Jelle en Sandra achter de rug. Heerlijk weer en dat voor oktober. Hoe is het weer bij jullie? Veel plezier bij de amazone. Liefs van ons.

• 04 Oktober 2011 - 05:10

Thiele En Liset:

Voor alle volgers van Thiele en Liset het volgende sms-bericht wat ik vannacht ontving:
    Olla! We zijn nu echt in Peru. Wereld van verschil met Lima! Overal motors en motorcars, erg warm/benauwd en hele andere huisjes! Het avontuur begint!

• 04 Oktober 2011 - 07:32

Andre & Claudia:

Hey fijn dat jullie goed zijn aangekomen en dat de eerste stappen in zuid amerika goed verlopen zijn. Kevin vraagt of jullie nog een paar vogelspinnen mee kunnen nemen als jullie toch in de Amazona region zijn. ;-) Veel Plezier en niet te veel zweten in het regenwoud.

• 04 Oktober 2011 - 12:44

Oma K:

Zo dus jullie zijn al aan het afpingelen gebeurt dat in het Spaans of Engels..was dat een groot vliegtuig of een voor binnenlandse vluchten'
    Wacht op vervolg
    liefs Oma K

• 04 Oktober 2011 - 16:38

Harry En Marlies:

Leuk om jullie zo te volgen, een hele fijne reis en geniet ervan dat jullie samen zo'n bijzondere reis kunnen maken, Liefs Harry en Marlies, Amber en Jochem

• 06 Oktober 2011 - 20:06

José :

Heey vakantiegangers,
    Leuk zo'n blog en zeker leuk voor ons om te volgen wat jullie doen. Geniet ervan.

• 07 Oktober 2011 - 05:14

Thiele En LIset:

Voor de volgers van Thiele en Liset een sms-je van donderdagavond:
    We varen nu over de Amazone terug naar de bewoonde wereld na een super tijd in de jungle waar jullie binnenkort over kunnen lezen!

• 07 Oktober 2011 - 21:54

Lilo:

Ben zo benieuwd naar jullie avonturen in de jungle. De tijd vliegt. Have fun samen.
    Liefs, Lilo