Woestijn! - Reisverslag uit Ica, Peru van Thiele - WaarBenJij.nu Woestijn! - Reisverslag uit Ica, Peru van Thiele - WaarBenJij.nu

Woestijn!

Door: Liset en Thiele

Blijf op de hoogte en volg Thiele

11 Oktober 2011 | Peru, Ica

Ok, tijd voor weer een update! Vanuit de jungle zijn we naar de woestijn getrokken. We zijn met een lekker luxe bus naar Pisco gegaan. Daar hebben we een boottocht rond de islas ballestas gemaakt. Op die eilanden zitten echt super veel vogels, van pinguins tot grote pelicanen. Elke 7 jaar worden de eilanden schoonmaakt, alle guano (vogelpoep) wordt erafgehaald en gebruikt als mest. Omdat er zoveel vogels vliegen en poepen, heeft Thiele een mooie uber toeristische hoed gekocht :) Ook de zeeleeuwen bevallen de eilanden wel, dus die waren er ook in grote aantallen van de zon aan het genieten. Vervolgens zijn we naar een nationaal park gegaan, waar Thiele een tradioneel peruaans gerecht heeft gegeten: ceviche, rauwe vis met limoen en chili. Jummie!

Onze volgende stop was Haunachina, een kleine oase in de woestijn. Echt een backpacker´s party stadje. Daar zijn we met een dunebuggy de duinen in gegaan om te sandboarden. Pfff, wat een rit! Een achtbaan is er niets bij! Echt gaaf! Sandboarden zelf viel niet mee op een stroeve plank! Maar wel een mooie utdaging! s avonds hebben we een mooi salsafeestje gevierd in een bodega (wijnmaker). Deze streek staat bekend om zijn pisco, een destilaat van 40-44 procent alcohol en super lekker in een pisco sour. Dus de volgende dag hebben we twee wijn-pisco-makers bezocht en flink geproeft. Natuurlijk nemen we een flesje mee, zodat jullie ook kunnen genieten!

Inmiddels zijn we in Nazca, bekend van de Nazca-lijnen die morgen bekeken gaan worden!

Liefs ons

• 12 Oktober 2011 - 05:58

Harry:

Jullie verslagen blijven super om te lezen en telkens surf ik weer naar wiki om te lezen waar jullie nu weer uithangen en wat jullie zien. Inmiddels weet ik ook alles over lima, iquitos, pisco en sinds 3 minuten ook alles over de nazca lijnen, die je dus eigenlijk vanuit de lucht moet bekijken. Dus gaan jullie ook weer vliegen?

• 12 Oktober 2011 - 06:59

Ton & Lieke:

Een slang is nog tot daar aan toe maar die spin......brrrr. Respect!

• 12 Oktober 2011 - 10:00

Jan-Willem:

Hoi Thiele,

Wat leuk om je avonturen in Peru hier te kunnen volgen. Het leest als een heel mooie vakantie. Geniet nog daar!

• 12 Oktober 2011 - 15:08

Mam En Jan :

Een superreis maken jullie en er komt nog meer zag ik op het schema van liset.
    En wat een prachtige foto's hebben jullie. Die camera is zijn geld dubbel en dwars waard thiele.
    Liset geen zin in peruaans eten? Hier in Nederland is het herfst met veel regen en koud. Met plezier lezen we jullie verslagen en verlangen dan ernaar om bij jullie te zijn. Geniet nog van alles.

• 12 Oktober 2011 - 15:29

Liset:

Thiele vliegt op dit moment boven de Nazca lijnen! Ik zit veilig aan de grond! Ga zo even in de zon mijn boekje lezen! Die spin was juist heel lief hoor Lieke, beter dan de slang die me wilde wurgen ;)!!

Nou ik heb ook wel Peruaans eten op maar umh.. rauwe vis, dat gaat hem niet worden. Ik heb trouwens wel een hapje op hoor!!

Vanavond met de nachtbus weer verder op pad!!

XXX

• 12 Oktober 2011 - 19:10

Els C:

heey heey..

Jullie doen echt dingen die ik nooit zou doen haha.. Die zeehond is wel echt heel erg schattig:)
    Ik wou dat ik daar was met al dat mooie weer haha.. maar veel plezier nog daar,

Dikke kus.

• 13 Oktober 2011 - 14:33

Andre:

He weer eens leuk alles te lezen, leuke foto´s. Thiele doe de groeten aan de aliens als je ze daarboven ziet.