Amazone - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Thiele - WaarBenJij.nu Amazone - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Thiele - WaarBenJij.nu

Amazone

Door: Liset en Thiele

Blijf op de hoogte en volg Thiele

09 Oktober 2011 | Peru, Iquitos

Hey hey!

Hier een berichtje na onze eerste week in Peru! Zoals gezegd zijn we na Lima naar Iquitos gevlogen. Wat een wereld van verschil is dat!! Lima is behoorlijk westers, maar Iquitos helemaal niet. Er rijden daar bijna geen autos, vooral veel motors en motortaxi´s en alles kris kras door elkaar.
We hebben een nacht in Iquitos geslapen en daarna werden we opgehaald en naar een bootje gebracht. Met dat bootje zijn we de Amazone opgevaren en hebben we een tussenstop gemaakt om kaimannen, pirana´s en enorme waterlelies te bekijken. Vervolgens zijn we naar onze lodge gevaren. ´s middags zijn we bij een inheemse stam gaan kijken. Beetje een geforceerd dansje hebben ze opgevoerd, maar ja, wat wil je met al die toeristen :)

De volgende dag begon het spektakel pas echt, s ochtends om 6 uur stond Asunción aan onze deur om ons wakker te maken om vogels te spotten. Daarna een lekker fruitvol ontbijtje gehad en in de boot gestapt om op pirana´s te gaan vissen! Ja, Ferry en Jelle, we hebben zowaar met heeeeeeel veeeeeel plezier gevist :) Je voelt de hele tijd gehap aan het aas en we hadden ook zo beet! Foto´s volgen, want de pc hier heeft geen usb... Na een enerverende visactie zijn we naar monkeyisland gegaan. Een plek waar apen heengebracht worden die op de zwarte markt in Iquitos ontdekt worden en bij kunnen komen om terug naar de jungle te gaan. Maar niet alle apen willen terug en blijven veel liever daar om met de toeristen te spelen. Vooral Pepe houdt van een partijtje stoeien :) Maar hij vindt het ook erg leuk om je bandana van je hoofd te trekken... Grrrr... Het was echt super tof met de apen te spelen, maar je wordt er ook behoorlijk smerig van. Dus op de terugweg hebben we lekker een duik in de Amazone genomen. Met dolfijnen op nog geen 30 meter afstand :) WOW!!!

Maar daar eindigde de dag niet, s avonds nam Asunción ons mee, 10 meter van de hut om daar meteen een vogelspin en giftige kikker te showen. Brrr. Die nacht sliepen we in een andere hut, voor de complete jungle experience. Dus geen wc die je doortrekt, maar met emmertjes water doorspoelt :) En douchen? Dat doe je in de Amazone!

Onze laatste dag in de jungle zijn we met Asunción op trektocht gegaan. Hij weet echt veel van de jungle en heeft ons laten slingeren aan lianen als echte Jane´s! Ook wist hij takken te vinden die vol water zitten, voor als je gaat surbibelen (zoals Asunción dat noemt, de v spreek je hier als een b uit).

Daarna was het helaas al tijd om terug te gaan. Maar terug in Iquitos hebben we ons avontuur nog even uitgebreid. We wilden even naar Belen, een deel van Iquitos dat op vlotten is gebouwd. Daar kwamen we Jorge tegen die daar woont. Na enige moeite heeft ie ons overtuigd dat ie te vertrouwen was en heeft ie ons meegenomen naar zijn huis. Hoe bijzonder was dat! Hij woont op een aantal boomstammen en daar staat dan een hutje op, zonder muren. Daar woont hij met zijn gezin. Als het regenseizoen begint, stijgt zijn huis wel een meter of 3. Hij heeft ons delen van Iquitos laten zien waar je als toerist alleen beter niet kan lopen. We hebben niet teveel fotos gemaakt, want dat is gevaarlijk... Maar wat een ervaring!

De volgende dag zijn we terug naar Lima gevlogen en hebben we de bus naar Pisco gepakt. Inmiddels hebben we er hier in Pisco al een dag opzitten, maar meer daarover in een volgend berichtje!

Liefs uit de woestijn,
Liset & Thiele

• 09 Oktober 2011 - 06:24

Mam:

Wat een ervaringen het gaat zelfs bij mij kriebelen om er een keer heen te gaan.
    Jammer genoeg ben ik niet zon held. Maar ik zie wel dat ik me voor niets zorgen over jullie maak. Jullie hebben een supervakantie. En dat alles pas in de eerste week. Ben benieuwd wat er allemaal nog gaat volgen. Enjoy dan have fun. xxxx

• 09 Oktober 2011 - 09:23

Ton & Lieke:

Goed bezig dames! Wat maken jullie veel mee en wat heerlijk om de wereld te ontdekken. We kijken uit naar de volgende verhalen. Op naar het volgende avontuur!

• 09 Oktober 2011 - 17:15

Oma K:

Dat is nog eens vakantie zeg.
    Ben reuze benieuwd naar de foto,s
    geniet er van.
    Liefs Oma K

• 09 Oktober 2011 - 17:23

Els S.:

Wat een ervaringen! Ik heb respect voor jullie moed! Leuk om alles te kunnen lezen terwijl jullie nog daar zijn.
    Geniet er van, Liefs, Els S.

• 11 Oktober 2011 - 05:27

Marlies En Harry:

SUPER,
    Geweldige foto's en schitterend verhaal.
    Blijf tropuwens nog maar even daar want hier is het echt herfst.

• 11 Oktober 2011 - 07:29

Isa:

Hey Thiele en Liset,
    Wat geweldige foto’s! Het is super leuk jullie hier te volgen! Het is echt een avontuur!
    Hier in Nijmegen is alles goed en Thieles planten leven nog. En ik heb al een appartement gevonden en kan vanaf midden oktober beginnen te verhuizen :-) Dus, alles komt goed!
    Ik wens jullie nog een heel spannende, mooie tijd in Peru!
    xxx Isa

• 11 Oktober 2011 - 18:08

Els C:

Wat een helden zijn jullie:o
    Zomaar die beesten vast pakken haha dat doe ik echt niet..
    Kei leuke foto's
    Heel erg veel plezier nog daar en maak er het beste van

Dikke kus Els C

• 11 Oktober 2011 - 20:20

Willy En Gerard:

Hallo kanjers !!!!!!dat ben je als je al die enge beesten bij je laat komen
    vroeger waren jullie nog bang van een muis veel pluzier en pas goed op je zelf
    gr Gerard en Willy