Nazca lijnen - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Thiele - WaarBenJij.nu Nazca lijnen - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Thiele - WaarBenJij.nu

Nazca lijnen

Door: Liset en Thiele

Blijf op de hoogte en volg Thiele

13 Oktober 2011 | Peru, Arequipa

Hier even een kort berichtje vanuit Arequipa. We zijn hier gisteren aangekomen vanuit Nazca na een rit van ongeveer 10 uur. Gelukkig was het een nachtbus, dus konden we ondertussen een poging doen om te slapen. Maar voordat we de bus hebben gepakt hebben we eerst Nazca verkend. Thiele heeft dat met een vliegtuig gedaan. Een klein vliegtuigje voor 8 personen (incl 2 piloten). Het vliegtuigje ging van links naar rechts zodat je aan alle beide kanten goed de mysterieuze nazca lijnen kon bewonderen. (Schijnt niet voor iedereens maag weggelegd te zijn) Fotos maken viel nog niet mee, maar er zijn er wel een paar gelukt. Maar het was wel een super ervaring om die enorme figuren te zien en te bedenken hoe die ooit gemaakt zijn... Het is maar goed dat ze gemiddeld 2 uur regen per jaar hebben in nazca, anders waren de lijnen al lang verloren gegaan...
Na de spectaculaire vlucht zijn we samen naar een nazca kerkhof gegaan. Daar lagen allemaal mummies, de ingewanden waren eruitgehaald en door de nazcas opgevuld met katoen. Erg indrukwekkend!

Inmiddels zijn we dus in Arequipa, waar we vanmiddag een klooster hebben verkend. Dat was meer een stad in een stad dan een klooster. Een doolhof van straatjes en allemaal kleine kamertjes, kloostertuinen, buitenplaatjes enzo. Mooi! Daarna zijn we op pad gegaan naar het museaum waar Juanita ligt, een inca meisje dat hoog in de bergen geofferd was voor de goden en door het ijs bijna helemaal goed bewaard is gebleven.

Morgen gaan we naar de Colca Canyon. De een na diepste Canyon ter wereld. Hopelijk zien we dan wat condors!

Liefs ons

• 14 Oktober 2011 - 06:58

Els S.:

Wat een indrukwekkende foto's van die Nazca lijnen zeg. Zeker vanuit een vliegtuigje. En die mummies zien er erg apart uit. Beetje eng met die schedels er boven op. Veel plezier in de canyon met de condors!
    Liefs, Els

• 14 Oktober 2011 - 13:09

Oma K:

Wat dacht jij Liset,dat is niks voor mij (en je maag) ik blijf beneden?
    Wat een reis en wat een belevenis!
    tot dan Liefs Oma K

• 15 Oktober 2011 - 05:24

Liset En Thiele:

Voor de volgers van de meiden hier het volgende sms-je:
    Wij zijn op hoogtestage in Chivay (3600 meter). Onze hartslag is flink verhoogd, dus cocablaadjes kauwen en zo uitrusten in de hot springs!

• 17 Oktober 2011 - 18:35

Thiele En Liset:

Voor de volgers een korte sms update:
    Het leven is zo slecht nog niet, apres-ski muziek aan het luisteren op lake Titikaka op 3800 meter hoogte! Vanavond slapen we bij locals op een eiland!

• 18 Oktober 2011 - 21:27

Mam En Jan :

Ha meiskes wat een avonturen. Ik laat wat weinig van me horen maar jullie weten waarom. Wat hoog in de bergen zijn jullie 3800 meter dan is het niet gek dat je hartslag omhoog gaat. Is dit nu onderdeel van de incatrail of komt dat hier ook nog achteraan?
    Ik heb gehoord dat dat enorm indrukwekkend is en dat je je afvraagt hoe ze het gemaakt hebben.
    Liefs van ons, we denken aan jullie