De laatste loodjes... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Thiele - WaarBenJij.nu De laatste loodjes... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Thiele - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Thiele

06 November 2006 | Australië, Sydney

De huur is opgezegd, de eindpresentatie wordt voorbereid en het aftellen is begonnen, oftewel het einde van mijn stage is in zicht! Kijk er erg naar uit om Arjen weer te zien en samen naar het noorden van Australië te gaan! Maar zie er ook wel tegenop om Sydney te verlaten, ik vind het echt een super toffe stad! Vind het helemaal niet gek dat Sydney de meest geliefde stad ter wereld is om te wonen!
Aan de ene kant voelt het alsof ik hier nog maar een week ben, zo snel is de tijd gegaan, maar aan de andere kant voel ik me hier echt helemaal thuis. Ga iedereen hier echt missen… Maar voor het ik hier vertrek moet eerst deze week mijn verslag afgerond worden. De afgelopen week dus hard gewerkt, maar ook genoeg leuke dingen gedaan, want daarvoor ben ik natuurlijk in Australië!

Dinsdag ben ik met Marc wezen eten in een pub en daarna naar de bios geweest. Op dinsdag zijn de films hier bijna voor de helft van de prijs, dus dat is wel een goede deal! We hebben ‘The Departed’ gekeken, wat een goede film is dat! Wel een aanrader. Donderdags opnieuw naar de bios geweest, dit maal met Oscar, Rita, Susana, Maria, Betty en Britta. We gingen naar het Italiaans filmfestival en hadden Viva Zapatero! gezien. Dat is een humoristische documentaire film over hoe Berlusconi de media in Italië in zijn greep heeft. Je weet wel hoe machtig die man is, maar je staat er niet bij stil dat een land als Italië minder persvrijheid heeft dan bijvoorbeeld Ghana. Was erg onder de indruk van de film! Na de film waren Oscar en ik blij dat we in het centrum wonen, want terwijl de rest nog een uur naar huis moest rijden, konden wij lekker bier drinken!
Vrijdag had Susana ons uitgenodigd in haar appartement om wijn te drinken met wat kaasjes en dipsausjes. Susana en ik hadden eerst de nodige boodschappen gedaan en daarna hebben we de wijn samen met Oscar, David (’t vriendje van Oscar) en Rita opgedronken. Was erg gezellig en het smaakte goed! Het appartement van Susana was trouwens erg mooi! Midden in het City Business District (CBD) met een reusachtig balkon!

Zaterdag overdag lekker rustig aan gedaan: voor het eerst sinds ik in Sydney ben dat ik een dagje niets gedaan heb. Ook wel een keer lekker! ’s Avonds met Marc afgesproken om een hapje te eten en hebben daarna wat biertjes gedronken in een club in Darling Harbour. Ik vind Darling Harbour een van de leukste plekjes van Sydney. Het is een baai waaraan allemaal restaurantjes liggen en aan de andere kant ligt een park met een evenementen terrein. Overdag is het er altijd druk en gezellig en ’s avonds is het erg mooi met alle lichtjes van het CBD die weerspiegelen in het water! En dat alles op nog geen 5 minuten lopen van mijn kamertje…

Zondag was het tijd voor ‘t grote wijnproef avontuur! Samen met Oscar, Susana en Steven werd ik ‘s ochtends vroeg opgehaald om naar de Hunter Valley te gaan, een streek ten noorden van Sydney met zo’n 150 wineries. We kwamen daar aan rond half 11 en na een kopje thee was het meteen tijd om wat wijnen te proeven. Vervolgens in de bus gestapt en op naar de tweede wijnmaker. Hier namen ze erg te tijd voor ons en hebben we dan ook van alles geproefd. Was erg lekker! Maar meteen twee flesjes meegenomen! Ja, pap, hier heb ik ook jouw souveniertje gekocht, maar wat je precies krijgt blijft nog even een verrassing ;) Daarna nog even wat kaasjes geproefd, maar de meeste waren een beetje flauw. De camembert hier smaakt meer als brie.
Bij de volgende wijnmaker kregen we na het proeven ook een tour met uitleg hoe ze hier wijn maken. Wijn maken kunnen ze hier wel in Australië: was vooral onder de indruk van de witte wijnen!
De alcohol begonnen we inmiddels al te voelen en ook de maagjes begonnen te knorren. Gelukkig kregen we bij de laatste wijnmaker eerst een goede lunch, waarna we in een sneltreinvaart wijn hebben geproefd. We hadden het eerste glas nog niet leeg of we werden al weer bijgevuld. Hier hadden ze ook wat likeuren en schnaps, dus een mooie afsluiter! Maar de dag was nog niet afgelopen, eerst nog even bij een chocolade makerij geweest en toen op naar de wilde kangaroe’s. Of nou, wild… Semi-wild is beter. Ze leven wel in het wild, maar ze waren er aan gewend dat mensen ze voerden en waren dus absoluut niet bang om dichterbij te komen. Wel leuk om foto’s te maken! Thuisgekomen nog even wat gegeten en gedronken met Susana en Oscar en toen lekker gaan slapen!

Heb vandaag van mijn begeleiders een pakje echte Friese taai taai gekregen. Wel apart dat je dat gewoon in Sydney het hele jaar door kan kopen! De stad bereid zich trouwens al voor op de kerst, overal zijn al kerstversieringen te koop. Blijft apart dat ze hier kerst aan het strand vieren ipv in de kou! Voor de laatste foto’s: thiele.villa65.nl

  • 08 November 2006 - 08:11

    Andre:

    He helemaal te gek lijkt wel Kangaroe Jack dus wel oppasen met die beesten voor je het weet gaat hij er met je jas met sleutels en Kamera vandoor ;-) Eigenlijk vind ik dat je ddar moet blijven want ik zal dit wel missen deze kleine info`s over dit mooie land. Maar wie weet kom je er eens weer terrug. He´veel plezier als Arjen D´r is vergeet niet veel foto´s te maken en als je kint noch een bericht in het web te zetten. Andre

  • 08 November 2006 - 15:22

    Familie Bergsma:

    Zo, Thiele wat zijn de weken omgevlogen he? Nu alweer met de laatste dagen bezig in Sydney
    Arjen heeft er zo'n zin in om jou weer te zien, ze zijn vanmiddag om 2 uur vertrokken en vrijdag dan is het zo ver! Geniet er maar van om samen nog een paar weken door Australie te reizen!
    We vonden het trouwens ook erg gezellig om Arjen weer wat vaker te zien in de weekenden de laatste weken!
    Nou Thiele zet hem op de laatste dagen en ...tot gauw
    de groetjes ui Donkerbroek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië

Recente Reisverslagen:

13 December 2006

Misty Mountains

05 December 2006

Steve en Steve

30 November 2006

Whitsunday adventures

26 November 2006

Foto's

23 November 2006

On the road
Thiele

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 62
Totaal aantal bezoekers 14648

Voorgaande reizen:

08 Juni 2013 - 20 Mei 2015

Boston

01 Oktober 2011 - 28 Oktober 2011

Peru

30 Augustus 2006 - 01 September 2006

Australië

Landen bezocht: