Stappen en zeedieren - Reisverslag uit Sydney, Australië van Thiele - WaarBenJij.nu Stappen en zeedieren - Reisverslag uit Sydney, Australië van Thiele - WaarBenJij.nu

Stappen en zeedieren

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Thiele

23 Oktober 2006 | Australië, Sydney

Deze week weer genoeg gezien en gedaan! Afgelopen dinsdag had ik met Oscar, Susana en Steven afgesproken om een Australische film te kijken. Helaas begaf onze DVD-speler het binnen 5 minuten… Maar gelukkig heeft de huisbaas FOXTEL aangeschaft, dat is betaalde tv. Je heb dan geloof wel meer dan 100 zenders en ook een stuk of wat zenders waar continue films te zien zijn, dus toen maar Shrek II gekeken, ook mooi! FOXTEL is echt ideaal, er is altijd wel een leuke serie voor, zelfs s ochtends vroeg!

Donderdag ben ik naar het IMAX theater geweest, dat is zo’n 3D-film met van die brilletjes. Het was een film over de zeedieren hier in de oceaan. Was erg mooi om te zien!! En vrijdagmiddag was het al weer weekend! Ben het weekend begonnen met wat biertjes met mijn begeleiders en andere mensen van de vakgroep, was wel gezellig! Daarna met mijn Chinese huisgenoot naar volgens hem het beste Chinese restaurant van Sydney gegaan. Was een heel apart zaakje, je moest eerst buiten wachten, want het zat helemaal vol. Buiten moest je ook al bestellen. Na een tijdje kreeg je je eten aan een tafeltje binnen. Maar het was het wachten zeker waard, was erg goed! Chinees eten hier lijkt trouwens totaal niet op de Chinees in Nederland…
Na het eten had ik met Oscar, Susana en Monica (ook een spaanse) afgesproken te gaan stappen. We zijn naar Oxford Street gegaan, een straat met vooral veel gaybars. Voelde me helemaal in als in Enschede met zoveel kerels in de club. Wel bijzonder dat de homo’s ook maar naar de dames toilet gingen omdat de rij bij de heren te lang was!! Maar het mooiste was wel het optreden van 3 dragqueens! Het was wel een beetje laat geworden en dat maakte het opstaan de volgende dag niet gemakkelijker…

Moest namelijk om 6 uur op omdat Steven en ik dolfijnen en walvissen gingen kijken in Port Stephens. Port Stephens is een baai 250 kilometer ten noorden van Sydney, waar veel dolfijnen zitten. Onderweg zijn we gestopt bij de langste zandduinen van het zuidelijk halfrond. Eenmaal aangekomen bij de baai hebben we eerst even geluncht. Ik had fish en chips genomen, want vis is een specialiteit van de regio. Daarna zijn we op een catamaran gestapt waarmee we eerst langs wat dolfijnen in de baai zijn gevaren en vervolgens naar de pacific ocean. Het water was nogal wild dus de catamaran ging flink op en neer en binnen no-time had ik natte voeten! Het gegil van 2 chinese meisjes maakte het nog spectaculairder!
Maar we kwamen natuurlijk voor de Humpback walvissen die op doorreis zijn. En die hebben we ook gezien!!! Ze kwamen zelfs tot wel twee meter van de boot langs gezwommen, echt kei gaaf!! Daarna ook nog even de zeilen gehesen, maar na een tijdje werd het weer te slecht, dus zijn we teruggekeerd naar de haven. Maar het was echt heel mooi!
’s Avonds had ik met mijn huisgenoten afgesproken om te gaan stappen. Twee konden er helaas niet mee, dus ik was met 4 aziaten op stap. Was wel een mooie avond!! De 2 chinezen haakten om 1 uur na 2 biertjes af, maar de Vietnamezen hielden het gelukkig langer vol!

De volgende ochtend gelukkig eindelijk een keer uit kunnen slapen. Word hier meestal al om 6 uur wakker omdat het zo vroeg licht is. Toen ik wakker was ben ik naar Paddy’s Market gegaan en heb daar een heuse “Australia” trui gekocht. Heb maar de roze variant gekocht, want die hebben Bram en Rijk vast niet :p
Na mijn aankoop naar het Aquarium gegaan. Dat was wel erg mooi, vooral omdat ze glazen buizen hadden waardoor je onder de vissen door kon lopen. Wel leuk om supergrote roggen boven je te zien! Ze hadden ook genoeg stingray’s (die rog die Steve Irwin fataal is geworden)! Heb ook Nemo weten te vinden tussen de anemonen.
Heb ’s avonds mijn Chinese huisgenoot ook maar eens wat Nederlands eten voorgeschoteld, in de vorm van 4 kroketten en een Grolsch. Geloof dat ie het wel lekker vond :)

Zal de volgende keer wel wat meer over mijn opdracht vertellen, want dat is natuurlijk wel de reden waarom ik hier ben!

  • 24 Oktober 2006 - 09:50

    Joyce:

    Hee Thiele!

    Nog steeds enthousiaste verhalen, goed om te merken dat je het naar je zin hebt.
    Over een paar weken kun je nog mooiere foto's maken.. want als 't goed is komt de InfusiX trui (nog niet gezien, maar hij is zeker mooi!)binnenkort jouw kant op!!!

  • 25 Oktober 2006 - 19:48

    Anita:

    Sjonge jonge is het alleen maar uitgaan daar
    Dat ben je straks zeker niet verleerd
    Wel gezellig om zo met allerlei mensen op te trekken.
    Zo heb je straks een adresboek vol met mensen waar je ooit nog eens langs kunt gaan of is het tegenwoordig alleen nog maar een emailboekje???
    Je had journaliste kunnen worden wat een verhalen schrijf je zeg,
    erg leuk om te lezen in ieder geval dus als BMT toch niet is wat je wilt ligt daar ook nog een mogelijkheid

    liefs van mam

  • 29 Oktober 2006 - 10:26

    Elssie Cuppen:

    hoi daar zal het wel mooi weer zijn denk ik maar daar zal het wel leuk zijn en arjan die komt ook nog daar naar toe dus dan zal het wel gezellig zijn je moet wel mooie foto's knippen om te laten zien aan ons he waar je bent geweest en wat je hebt gedaan nog veel plezier daar met elkaatr en nu nog effe alleen.


    kus Elssie

  • 01 November 2006 - 18:24

    Andre:

    OK deze had ik ook nog niet gelezen en vooral niet bekeken. Gaaf zeg dat met die Walvissen, als je de mogelijkheid hebt moet je eens gaan duiken met ze of met de Walvishhaai die moet daaar bij jullie ook rondzwemmen. Je zult dan zien wat voor elegante dieren dat zijn en dat duiken ist rustgeven en echt grandioos. Andre

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië

Recente Reisverslagen:

13 December 2006

Misty Mountains

05 December 2006

Steve en Steve

30 November 2006

Whitsunday adventures

26 November 2006

Foto's

23 November 2006

On the road
Thiele

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 14660

Voorgaande reizen:

08 Juni 2013 - 20 Mei 2015

Boston

01 Oktober 2011 - 28 Oktober 2011

Peru

30 Augustus 2006 - 01 September 2006

Australië

Landen bezocht: