Weekendje vreemde talen! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Thiele - WaarBenJij.nu Weekendje vreemde talen! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Thiele - WaarBenJij.nu

Weekendje vreemde talen!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Thiele

16 Oktober 2006 | Australië, Sydney

Deze week is weer voorbij gevlogen. Was ook weer genoeg te doen deze week! Dinsdag ben ik naar de film geweest in een van de vele bioscopen hier. Ben eerst samen met mijn huisgenoot op een food court wat gaan eten. Een food court is een zaal met heel veel tafeltjes omringd door kraampjes van verschillende eigenaars waar je eten kan halen, van Indiaas tot Koreaans. Na het eten duurde het nog even tot de film begon, dus we hebben even wat spelletjes gespeeld in de game-hall. Helaas wel alles verloren… Daarna naar ‘The devil wears Prada’ geweest. Was wel een leuke film!!
De volgende dag had mijn huisgenoot aangeboden Australisch te koken, dus dat was wel mooi. Hij had kip uit de oven gemaakt met sweet potato. Sweet potato is een kruising tussen een wortel en een aardappel en smaakt heel zoet, erg lekker dus! Hij heeft aangeboden vaker te koken en dat vind ik helemaal niet erg! Na het eten wat Bavaria gedronken, om ook een Nederlandse specialiteit te nuttigen.

En binnen no-time was het al weer weekend en tijd om naar het strand te gaan want het was zo’n 36 graden! Ben daarom zaterdag naar Bondi gegaan. Bondi beach is het bekendste strand van Australië en hier is het golf surfen zo’n beetje begonnen en dat is niet zo gek als je de golven hier ziet! Die zijn echt vet cool en de mensen in het water die niet op een surfbord liggen/staan, zijn in de golven aan het springen. Vanaf Bondi ben ik via 2 andere stranden, wat klippen en een kerkhof naar Coogee beach gelopen. Was wel het meest bijzondere kerkhof dat ik ooit gezien heb, denk ik! Lag op een heuvel en boven aan een klif met uitzicht op de zee. Vanaf Coogee ben ik met de bus en een zonnesteek weer naar huis gegaan. Ga toch maar een hoedje kopen denk ik (hoewel ik dan natuurlijk wel een deuk in mijn haar krijg :s) ’s Avonds had ik met Betty, Susana, Rita en Oscar (en nog wat onbekenden die ook allemaal Spaans spraken) afgesproken om tapas te gaan eten in een Spaans restaurant. We kregen hele lekkere tapas en daarna 3 grote schalen paella. En daarbij kregen we onbeperkt sangria refills: dus het werd wel een heel gezellige avond!! Af en toe dwaalden ze wel even af naar het Spaans, maar dat is een goede oefening, want mijn Spaans reikt nu niet verder dan: ‘de vader is in de tuin’ en ‘waar is de wekker’. Om 12 uur zaten we nog steeds lekker sangria te drinken, maar toen toch maar gegaan, want de volgende ochtend moest ik al heel vroeg op om op tijd te zijn voor het paintballen!

Moest zondags namelijk al om 7 uur de trein hebben naar Lidcombe, een buurt in Sydney waar een groot deel van de geëmigreerde Oekraïners wonen. Een Phd-student (uit Oekraïne) van mijn afdeling had ons uitgenodigd om met zijn vrienden mee te gaan paintballen. Samen met Julien en Ben (een andere Phd-student van de UTS) en een stuk of 25 Oekraïners zijn we vanaf Lidcombe naar de paintball place gereden die anderhalf uur rijden verderop lag. Wel apart, de afstanden hier! Denk niet dat we in Nederland zo ver zouden rijden om te paintballen… Daar aangekomen kregen we allemaal een mooie overal aan, een helm en een geweer met paintballs. En toen was het tijd om te gaan vechten! Mijn team was duidelijk beter dan onze tegenstanders en we hebben we dan ook verschillende keren ingemaakt! Ik had nog nooit gepaintballd, maar ik vond het echt kei vet. Beetje oorlogje spelen in de bossen, hoe mooi! De Oekraïners hadden een soort competitie en doen eens in de zoveel tijd een wedstrijd. Deze keer dus paintballen en ik had zowaar de gouden medaille gewonnen bij de vrouwen!!! (Nu zijn een paar uitroeptekens wel op zijn plaats toch, Jos?!) Oke, er waren wel maar 3 vrouwen, maar toch…Thuisgekomen toch een beetje geschrokken van de blauwe plekken die de paintballs achterlaten, maar ja, kan niet alles hebben he! Het was in ieder geval een hele mooie dag die we afgesloten hebben met een biertje.

Deze week weer hard aan de slag met de stage, heb nog maar 4 weken te gaan en de tijd vliegt echt voorbij!

  • 17 Oktober 2006 - 20:11

    Familie Bergsma:

    wat een prachtige foto's, thiele en wat een schitterend land zo te zien en te horen aan je verhalen.de weken zullen inderdaad wel omvliegen voor jou. nog maar veel (werk)plezier voor de komende tijd!
    de hartelijke groeten van ons allemaal

  • 22 Oktober 2006 - 13:47

    Liset:

    poeh he je doet echt veel daar he!! echt super! tja paintballen dat wil ik ook nog wel gaan doen! maar zo te horen heb je het goed naar je zin :P!! veel plezier nog kuzzz Liset

  • 25 Oktober 2006 - 19:42

    Anita En Jan:

    nou nou het kan niet op
    leuk van het winnen en ach blauwe plekke die gaan weer weg
    ik heb ook een hele mooie gekregen met de quotsafari
    dacht dat ik op een motor zat en dus in een bochtje even voetje aan de vloer
    Maar de ervaring is wel erg leuk geweest heel anders dan onze jeepsafari
    veel plezier nog
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië

Recente Reisverslagen:

13 December 2006

Misty Mountains

05 December 2006

Steve en Steve

30 November 2006

Whitsunday adventures

26 November 2006

Foto's

23 November 2006

On the road
Thiele

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 40
Totaal aantal bezoekers 14658

Voorgaande reizen:

08 Juni 2013 - 20 Mei 2015

Boston

01 Oktober 2011 - 28 Oktober 2011

Peru

30 Augustus 2006 - 01 September 2006

Australië

Landen bezocht: