Aziaten en koala's - Reisverslag uit Sydney, Australië van Thiele - WaarBenJij.nu Aziaten en koala's - Reisverslag uit Sydney, Australië van Thiele - WaarBenJij.nu

Aziaten en koala's

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Thiele

18 September 2006 | Australië, Sydney

Sinds mijn vorige berichtje is het weer een stuk opgeknapt, waardoor alles hier nog mooier lijkt! De afgelopen week is ook mijn opdracht een stuk opgeschoten, begint eindelijk wat vorm te krijgen! Het valt wel tegen om echt 8 uur op een dag te maken (en dat lukt ook meestal niet). Meestal begin ik rond 9 uur en ga ik rond 1 uur lunchen samen met een hoop Aziaten. De Aziaten zijn erg lief, maar smakken behoorlijk tijdens het eten! Ik verbaasde me er over dat ze elke dag als lunch warme rijst met saus enzo eten, maar zij verbaasden zich net zo hard over mijn boterhammetjes!!!
Na de lunch werk ik meestal nog eventjes, maar dan begint de concentratie echt af te nemen, dus ik heb een zwemkaart gekocht bij een zwembad hier in de buurt en ga elke dag een aantal baantjes trekken. Iedereen zwemt hier de borstcrawl, dus een goede reden om dat eindelijk eens goed te oefenen! Voor een foto van het zwembad:
http://203.147.135.209/asset/2/imagelibrary/JSmall/000/000047.jpg
Na het zwemmen werk ik nog eventjes en dan is het tijd om lekker wat te gaan eten!

Afgelopen dinsdag ben ik met Deborah (Canadese), haar man en Julien (uit Réunion bij Madagaskar) naar de opening van een nieuwe tentoonstelling in het Museum of Contemporary arts geweest. Dat was vooral veel gratis wijn en borrelhapjes bemachtigen en een klein beetje kunst bekijken. Dat we maar een beetje van het museum hebben gezien, was niet zo erg. Het was nogal moderne kunst zoals een gele neushoorn aan een muur of een blikje bier met wat zooi. Beetje raar dus!

Zaterdag ben ik gaan shoppen, want mijn schoenen hadden het begeven van de lange afstanden die ik hier loop. Dus eerst nieuwe schoenen gekocht en daarop naar de Chinese Tuinen gelopen. Die waren erg mooi en het bezoek traditiegetrouw afgesloten met een kopje thee. Vervolgens de Fish Market bezocht. Een enorme markt waar ze (hoe verrassend) vis verkopen. Daar natuurlijk een hapje gegeten en ’s avonds een wandeling naar Darling Harbour gemaakt. Dat is een gebied rond het water met allemaal restaurants en parken. Het uitzicht was daar super mooi.

De volgende dag met Steven naar het Koala Park geweest. Dat was een uurtje reizen van het centrum. Het Koala Park was wel de moeite waard, je kon een koala aaien (knuffelen mocht niet, dan knijp je zijn ingewanden fijn) of een van de vele kangaroe’s! Ook mooi waren de cockatoo’s die zeiden: ‘Hello Darling’ of ‘Have a cracker?’
’s Avonds met mijn Chinese huisgenoot naar Chinatown gegaan om een hapje te eten. Ik eet hier veel Aziatisch, dus het eten met stokjes gaat ook best goed vind ik!

Het weekend ging echt veel te snel voorbij, dus vandaag al weer aan de slag gegaan met mijn opdracht. Omdat ik hier maar een paar foto’s neer kan zetten, heb ik een site waar wat meer foto’s op staan: http://thiele.villa65.nl (Voor opa en oma’s: je kunt op de datums klikken voor de foto’s van die dag. Maar niet op het mapje Parent Directory klikken)

  • 19 September 2006 - 18:58

    Jos & Dimitri:

    HEY THIELE,

    KEIGAAF DAT JE DIT ALLEMAAL MAAR ZO DURFT, JOH. WE ZIJN ECHT TROTS OP JE HÉ!!

    GROETEN VAN JOS EN DIMITRI



  • 19 September 2006 - 21:31

    Geert:

    mooie dingen, die borstcrawl! Straks zwem je mij nog voorbij als je terugkomt!

  • 25 September 2006 - 10:36

    Ferry:

    Heee zusje.. gaat goed zo te lezen.. vette shit.
    Wel echt mooi zwembadje om baantjes in te trekken.. Rustig aan, en geef je voeten wat rust :P
    Groetjes

  • 25 September 2006 - 21:16

    Anita:

    Gaaf eindelijk weer kunnen lezen wat je allemaal hebt meegemaakt. We hebben weer internet. Morgen probeer ik de fotos te sturen. Ook je fotos op thiele. villa zijn leuk en geven een indruk van wat je daar allemaal aan het bekijken bent. Veel succes verder en tot de volgende keer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië

Recente Reisverslagen:

13 December 2006

Misty Mountains

05 December 2006

Steve en Steve

30 November 2006

Whitsunday adventures

26 November 2006

Foto's

23 November 2006

On the road
Thiele

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 14657

Voorgaande reizen:

08 Juni 2013 - 20 Mei 2015

Boston

01 Oktober 2011 - 28 Oktober 2011

Peru

30 Augustus 2006 - 01 September 2006

Australië

Landen bezocht: