No Worries - Reisverslag uit Sydney, Australië van Thiele - WaarBenJij.nu No Worries - Reisverslag uit Sydney, Australië van Thiele - WaarBenJij.nu

No Worries

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Thiele

25 September 2006 | Australië, Sydney

De tijd vliegt echt voorbij! De eerste drie weken van mijn stage zitten er al weer op. Nog maar 7 te gaan… Deze week hadden mijn begeleiders een vrije avond, dus zijn we met hen en Max, een andere docent van de vakgroep, uit eten geweest in een pub. Dat was wel heel gezellig en de pitchers bier werden vaak genoeg aangevuld! De rest van de week vooral gewerkt aan mijn opdracht en natuurlijk baantjes gezwommen in het zwembad. Het weer was erg mooi (30 graden) dus af en toe maar wat papers meegenomen naar het zwembad en daar lekker in de zon gewerkt!

Tijdens het weekend was het weer ook erg goed. Zaterdag maar een mooie wandeling door de stad gemaakt langs o.a. het Opera House en vervolgens naar het Olympisch zwembad gegaan. Daar schijnen de meeste olympische records te zijn gevestigd, omdat ze er zout water gebruiken en dat geeft meer drijfvermogen, dus ga je sneller. Nou, van die snelheid heb ik zelf weinig gemerkt, ik vond het vooral vies smaken!! Gelukkig was er ook een sauna en een bubbelbad, dus ik heb me wel vermaakt. Het is wel het zwembad met het mooiste uitzicht ooit! Het is onder de Harbour Bridge en je kan zelfs het Opera House zien liggen!

Zondag naar de Zoo geweest, die ligt aan de andere kant van de haven, dus om daar te komen hebben Steven en ik de ferry genomen. De zoo was zeker de moeite waard! De dieren hadden echt mooie verblijven en ze hadden leuke shows. We hebben een zeehonden en de vogel show gekeken. Was wel mooi, met Australische grapjes tussendoor! Na de zoo een wandeling langs de kust gemaakt door een nationaal park heen. Vanaf deze kant van de haven van Sydney heb je een heel mooi uitzicht over de stad!

Vandaag zat het weekend er al weer op, dus weer aan de slag gegaan. Toch is het geen lang dagje geworden, want het was Graduation! Alle Phd, Master en Bachelors studenten van de IT-faculteit die hun opleiding hadden afgerond kregen hun diploma. Dat ging er heel Engels/Amerikaans aan toe, allemaal in toga en ook onze begeleiders hadden een leuk pakje aan! Het enige dat niet zo Engels/Amerikaans was, was het aantal afgestudeerden met een Engelse naam/uiterlijk. Ik geloof dat 95% van Aziatische of Arabische afkomst was en misschien 5% echt een Ozzie was. Heel apart. Ik had wel respect voor de man die alle namen op ging noemen. Die Chinezen hebben soms echt onmogelijke namen. Het zijn trouwens ook wel de rijke Aziaten die hier kunnen studeren. Ze betalen alleen al aan collegegeld 15.000 dollar per jaar, dat is zo’n 9.000 euro!

Ben nu een beetje aan het kijken wat ik volgend weekend ga doen, heb een lang weekend, want maandag is iedereen vrij! Ideaal! Misschien een weekend naar Canberra (de hoofdstad van Australie), hoewel daar volgens de Ozzies niet zo veel aan is. Anders is er hier in de buurt ook nog genoeg te zien! Dus ‘no worries’ zoals hier iedereen zegt!

• 25 September 2006 - 11:40

Ferry:

Nou, no worries it is :P

• 25 September 2006 - 12:07

Ferry:

Nou, no worries it is :P

• 25 September 2006 - 12:56

Geert:

Fijn hè, zout water! Ze hebben het in Oldenzaal ook in hun hoofd gehaald om er zout water in te gooien, ik word er alleen maar misselijk van!

Groeten uit Enschede!

• 28 September 2006 - 09:16

-Joost:

Hey Thiele,

Mooie verhalen allemaal! Sommige dingen zijn ook erg herkenbaar. Succes met je stage en geniet er van!