De eerste week zit erop - Reisverslag uit Sydney, Australië van Thiele - WaarBenJij.nu De eerste week zit erop - Reisverslag uit Sydney, Australië van Thiele - WaarBenJij.nu

De eerste week zit erop

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Thiele

10 September 2006 | Australië, Sydney

Deze week ben ik een beetje bezig geweest met het zoeken en lezen van literatuur voor mijn stage-opdracht. Ze zijn hier op de uni bezig een smart phone te ontwikkelen voor hartpatiënten. Die smart phone krijgt gegevens binnen van verschillende sensoren, zoals ECG, bloeddruk en glucosegehalte van het bloed. Deze gegevens worden geanalyseerd door de smart phone en mocht er iets mis zijn, zoals een hart aanval, dan waarschuwt de smart phone bijvoorbeeld de eerste hulp of de cardioloog. Mijn taak is om de gegevens van de verschillende sensoren te combineren. Wel een uitdaging dus!

Aangezien mijn huisgenoten (en vooral die uit China en Bangladesh) geen afwasmiddel gebruiken tijdens de afwas, zijn de pannen nogal vettig. Dus deze week lekker uit eten geweest met Steven. Heb nu al Taiwanees en Vietnamees gegeten, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de 5 dollar steaks, die je hier op verschillende plaatsen kan bestellen!! Tijdens het eten woensdag kwamen we twee mensen van de uni tegen en na het eten zijn we met hen naar een pub geweest in de buurt Glebe (je zegt: kliep). In die pub werd Trivia gespeelt, allemaal vragen die je met een groepje moet beantwoorden en de winnaar krijgt veel bier of zelfs veel geld! Helaas zijn we laatste geëindigd, maar toch hebben we een pitcher bier weten te winnen!!! (Misschien moeten we toch eens met Infusix naar de Molly Malone op woensdag, zoals Pieter al heel lang zegt, want Trivia is echt wel mooi!)
Aangezien het stortregende toen ik naar huis wilde gaan, heb ik een taxi gepakt. Wel heel gek om aan de ‘verkeerde’ kant van de straat te rijden!

Verder de rest van de week niet veel bijzonders gedaan tot het weekend. Zaterdag ben ik met Steven naar het Powerhouse museum geweest dat op nog geen 2 minuten lopen van mijn huis ligt. Het is een science en design museum en dat was zeker de moeite waard, vooral de onderste verdieping. Daar kon je allerlei experimenten doen en was een dansende robot op muziek van Elvis en de Beegees!

Zondag heb ik de Art Gallery of NSW bezocht. Dit is een museum met wat Europese, Australische en Aziatische kunst. Ze hadden wel wat leuke kunstwerkjes hangen! Na het museum nog even een bezoekje gebracht aan Paddy’s Market. Dat is een overdekte markt met allemaal aziaten die echt van alles verkopen. Dé ideale plek om souveniertjes te kopen! Maar eerst morgen maar weer verder met mijn stage…

  • 12 September 2006 - 07:07

    Ferry:

    Zo zo zusje, je bent flink op pad geweest. Die steak lijkt mij ook wel lekker jah... (souvenirtje :P) Misschien een idee om wasmiddel te kopen en dat in de keuken neer te zetten?
    Verder veel plezier met je culturele uitjes.. Groetjes

  • 12 September 2006 - 12:10

    Thiele:

    Er staat volgens mij een vat met 20 liter afwasmiddel, maar toch werkt dat niet! Gekke huisgenoten! Maar geeft niet zo, geeft mij een goede reden om uit eten te gaan :)

  • 15 September 2006 - 14:43

    Ferry:

    Heeej zusje.. pff wordt lekker steak eten dus.. :D Maar hoe gaat ie nu?

    Nog wat cultureels gedaan??

  • 16 September 2006 - 16:46

    Amy:

    heej Thiele,

    goed bezig lees ik alweer:) Reken maar dat we jaloers op je zijn hier! Ga lekker door met cultuur snuiven zou ik zeggen en succes met je opdracht!

    x Amy

  • 18 September 2006 - 07:32

    Dwaalix:

    Huisgenoot uit china en bangladesh, dat klink bekend... Onze chinees kon goed koken en onze bangladeshian kon goed afwassen:)
    Verder mooi verhaal t-lex, succes nog

  • 18 September 2006 - 09:17

    Dimitri:

    Wat kan je verder met die smartphone? zit daar nog een beetje goede camera op? En hoeveel geheugen heeft dat ding? :)

    Stuur maar eens proefmodelletje op!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië

Recente Reisverslagen:

13 December 2006

Misty Mountains

05 December 2006

Steve en Steve

30 November 2006

Whitsunday adventures

26 November 2006

Foto's

23 November 2006

On the road
Thiele

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 47
Totaal aantal bezoekers 14652

Voorgaande reizen:

08 Juni 2013 - 20 Mei 2015

Boston

01 Oktober 2011 - 28 Oktober 2011

Peru

30 Augustus 2006 - 01 September 2006

Australië

Landen bezocht: