Het werk kan beginnen! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Thiele - WaarBenJij.nu Het werk kan beginnen! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Thiele - WaarBenJij.nu

Het werk kan beginnen!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Thiele

05 September 2006 | Australië, Sydney

Na mijn eerste dag in Sydney ben ik eerst maar eens een Australische simkaart gaan kopen. Dat maakt bellen naar Australische nummers, maar vooral smsen naar Nederland, veel goedkoper! Mijn nummer hier is: +61405346907. Ik wissel nu dus steeds een beetje tussen twee simkaarten.
Nadat ik eenmaal in bezit was van mijn simkaart, kon ik de krant erbij pakken en gaan bellen. Na een paar voicemails kreeg ik een huisbaas aan de lijn die wel verschillende kamers had, of ik ’s avonds langs kon komen. ’s Avonds maar meteen een van de kamers gehuurd voor een mooie prijs en met uitzicht op de palmboom in de achtertuin! Ik ben er wel achter gekomen dat de keuken best wel smerig is, dus ik denk dat ik maar gewoon uit eten ga!

Zondags heb ik een rondleiding gehad van een vrouwtje door de botanische tuinen. Zij wist alles te vertellen over varens en vijgen, hoe mooi! Wie weet nog meer het verschil tussen zaden en sporen?? Vanaf de Botanische tuinen heb je ook een heel mooi uitzicht over de stad, het operahouse en de Harbour bridge!

Maandag was het tijd om te verhuizen en vervolgens om naar de universiteit te gaan om kennis te maken met mijn begeleiders. Valerie kom uit Frankrijk en heeft ook 3 jaar in Nederland gewoond en Peter komt oorspronkelijk uit Nederland, dus dat maakt de communicatie wel makkelijk! Ik ben me nu aan het inlezen, zodat ik zo snel mogelijk echt aan de slag kan!

Het weer was tot nu toe erg goed, rond de 20-22 graden en veel zon! Helaas wordt het vanaf morgen minder, dus misschien van het weekend dan maar naar een museum ofzo.

Cheers,
Thiele

  • 06 September 2006 - 12:18

    Ons Pap:

    Bijzondere foto van je kamer en ik begrijp dat je ook nog een raam hebt. Toe maar!
    Overigens weet ik het verschil tussen sporen en zaden: sporen zitten aan een laars en zaden niet.
    Eej Thiele, ik heb je nog niet gehoord over australische wijn, maar ik neem aan dat dat nog wel een keer zal komen.
    Maak er een educatief weekend van.

  • 06 September 2006 - 13:20

    Mark:

    He thielex, wat is het leven een feest. Leer die kangaroes de polonaise en doe Ria (Aalborg) de groeten van me! Alaaf en veel plezier daar!

  • 07 September 2006 - 19:57

    Familie Bergsma:

    van harte met je nieuwe woonplek, veel plezier het komende weekend en hopelijk blijft het weer toch een beetje goed daar!
    Hier is alles oke, de eerste schoolweek zit er bijna op en we zien ook uit naar het komende weekend, lekker even niks!

    DE GROETJES UIT FRIESLAND
    VAN ONS ALLEMAAL

  • 08 September 2006 - 07:35

    Ferry:

    Heeeej zusje.. Fijn dat je een kamertje hebt, helemaal gaaf dat je een palmboom in de achtertuin hebt staan... Veel plezier... Groetjes

  • 08 September 2006 - 09:53

    Dimitri & Rijk:

    Rijk gaat dadelijk een stukje posten. Over blauwe berg landschappen die niet zo blauw zijn. Verder zegt ie dat ik een kut kind ben

    niet geloven enzo

  • 08 September 2006 - 09:54

    Dimitri & Rijk:

    ook gaat ie iets zeggen over blauwe truien en massa's chinezen.

    groeten

    Dimitri

  • 08 September 2006 - 09:55

    Dimitri En Rijk:

    Hallo TeleX,

    Het leven is maar kut, australie is zoveel mooier. Terwijl Dimitri de irritante kerel loopt uit te hangen, zijn wij druk aan het solid worxen. Hopelijk heb jij het wel naar je zin in australie, want hier is het maar zo zo. Van de regen in de drup zeggen ze ook wel eens. Wanneer ga je naar de een footie wedstrijd, die zijn echt heul gaaf. Dimitri is net een klein kut kind. Trouwens, de blue mountains he, die zijn helemaal niet zo blauw als je er eenmaal bent. En het is er verdomd koud. Niet heen gaan dus, behalve als je tussen massa's chinezen wil staan, uitkijkend op een niet zo blauw berg landschap. Ik zeg walvissen rulen, dus ga naar bayron bay en check die animals. Maar kijk uit voor de pijlstaartrog, die schijnen dodelijk te zijn als je gestoken wordt. Heb ik al gezegd hoe vervelend dimitri is....niet? Nou heel erg!!


    GROETEN UIT ENSCHEDE VAN ONS ALLEMAAL!!!

    LEVE INFUSIX EN DE BMGAY BLAUWE TRUIEN WORDEN GEDRUKT AS WE SPEAK.

  • 08 September 2006 - 09:57

    Rijk & Dimitri:

    Sorry dat we zo vaak gepost hebben. Was niet de bedoeling. Het sytsteem is kapot.

    RAAR!

    sorry he!

    dimitri en rijk


  • 08 September 2006 - 17:05

    Willy En Gerard:

    leuk Thiele dat je al zo vlug een kamer had mocht er nu ook nog een auto komen doe hrt dan niet als julie pap die haalde de Erpse krant ? bij ons wordt het mooi weer de komende dagen groetjes uit Erp

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië

Recente Reisverslagen:

13 December 2006

Misty Mountains

05 December 2006

Steve en Steve

30 November 2006

Whitsunday adventures

26 November 2006

Foto's

23 November 2006

On the road
Thiele

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 69
Totaal aantal bezoekers 14664

Voorgaande reizen:

08 Juni 2013 - 20 Mei 2015

Boston

01 Oktober 2011 - 28 Oktober 2011

Peru

30 Augustus 2006 - 01 September 2006

Australië

Landen bezocht: