De vakantie is begonnen! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Thiele - WaarBenJij.nu De vakantie is begonnen! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Thiele - WaarBenJij.nu

De vakantie is begonnen!

Door: Arjen en Thiele

Blijf op de hoogte en volg Thiele

14 November 2006 | Australië, Cairns

Na 10 weken kunnen we eindelijk samen vakantie gaan vieren. Arjen is vrijdag na een vlucht van ruim 24 uur aangekomen op het vliegveld en na enige miscommunicatie hebben we elkaar toch gevonden op central station! Daarna meteen Darling Harbour bekeken en het maritiem museum bezocht. Vervolgens de stad vanboven af bekeken in de monorail. De monorail was een beetje teleurstellend en eigenlijk is deze ook erg lelijk omdat ie midden door de stad loopt. Maar goed, als toerist moet je er toch geweest zijn ;)
Daarna was het tijd voor lunch, deze hebben we gegeten op de uni met Thiele’s lunchmaatjes. Arjen heeft ook kunnen genieten van de dagelijkse portie vitaminen in sinaasappelen waar Vinh altijd voor zorgt. Na nog een bezoekje aan het zwembad, hebben we de taxi genomen naar het hostel: Arjen’s eerste ervaring met links rijden! Daarna weer terug naar de uni want er was een gratis borrel, nooit verkeerd! De dag afgesloten in het 5 dollar steak restaurant.

Zaterdag was het tijd voor de hoogtepunten van de stad: via de botanische tuinen naar het operahouse gelopen. In het operahouse hebben we een tour genomen en daar genoten van het uitzicht over de haven. Vervolgens de Harbour Bridge ‘beklommen’ en vanaf daar hadden we een erg mooi uitzicht over de stad en op een vliegtuigje dat vlindertjes tekende in de lucht. Een bezoekje aan Sydney is natuurlijk niet compleet zonder bezoek aan de pub, dus onze volgende bestemming was de oudste pub van Sydney. Na een biertje hebben we gegeten in Chinatown in een foodcourt. Daarna hebben we nog een lekker flesje wijn gedronken uit de Hunter Valley.

Zondags hebben we de oostelijke wijken van Sydney bekeken. Met de ferry zijn we naar Watsons Bay gegaan waar we een wandeling naar een vuurtorentje hebben gemaakt. Na een biertje bij het wereldberoemde ‘Doyles’ met de bus naar Bondi gegaan. Hier genoten van de zon en gekeken naar alle beginnende surfers. De bus bracht ons weer in de stad en hier gingen we eten in Oxford street. We kwamen in een pub die ideaal is voor Nederlanders: we kregen namelijk gratis eten bij een biertje!! Vervolgens Sydney van een hele andere kant bekeken, namelijk vanaf een ronddraaiend café op de 47e verdieping van een gebouw. Dat is echt heel spectaculair en romantisch! Vooral toen ze bij het operahouse vuurwerk af gingen steken!

Maandag hebben we vooral doorgebracht op het water: eerst de ferry op en neer naar Paramatta genomen om een indruk van de haven en de grootte van Sydney te krijgen. Vervolgens de ferry genomen naar Darling Harbour vanwaar we naar de Fish Market zijn gegaan. Hier hebben we een overheerlijke lunch gekocht bestaande uit oesters, garnalen, octopusjes en kreeft! Jummie! Met de boot teruggegaan en inmiddels was het al tijd om ons klaar te maken voor de vlucht naar Cairns. We hadden berekend dat het vliegtuig 1500 km/h ging, maar we wisten niet dat er in Queensland (waar Cairns ligt) geen zomertijd is :) De vlucht duurde dus een uurtje langer. Het tijdsverschil met Nederland is nu 9 uur.

Vandaag zijn we een beetje aan het relaxen. We hebben een heel schattig hostelletje met een zwembadje en het weer hier is echt goed, ruim 30 graden!! Morgen gaan we de auto ophalen en vertrekken we naar Cape Tribulation.

Cheers!

• 14 November 2006 - 13:53

Andre:

Wauw dat hostellel ziet er Romantisch uit helemaal te gek, vind Claudia ook geniet er maar lekker van met z´n tweetjes denk maar zo dat heb je maar verdiend ik gun het jullie beide van harte dat het een hele mooie, warme, romantische rondreis wordt veel plezier noch en vergeet voral niet verder te schrijven als de tijd het toelaat want ik verheug me altijd op je/julie berichtjes Groetjes uit het koude Duitsland Andre & Claudia

• 14 November 2006 - 16:09

Opa En Oma:

hoi Thiele je verslag met intresse gelezen en foto's bekeken fijn dat Arjen bij je is en romantisch ziet het er uit.
    heel veel plezier samen.
    groetjes

• 14 November 2006 - 19:06

Heit En Mem:

We hebben jullie belevenissen met veel plezier gelezen en bekeken, wat een prachtige foto's. We hopen dat de kangoeroe gesmaakt heeft, een goeie reis met de auto
    en we zijn benieuwd wat jullie samen nog allemaal zullen gaan doen
    van ons allemaal de hartelijke groeten
    en een dikke tút.