Helemaal gesetteld - Reisverslag uit Cambridge, Verenigde Staten van Thiele - WaarBenJij.nu Helemaal gesetteld - Reisverslag uit Cambridge, Verenigde Staten van Thiele - WaarBenJij.nu

Helemaal gesetteld

Door: Thiele

Blijf op de hoogte en volg Thiele

10 Juli 2013 | Verenigde Staten, Cambridge

Zo, hoogste tijd weer voor een update! Zal maar beginnen te zeggen dat ik de laatste tijd niet zoveel biertjes gedronken heb als in m’n vorige verslag ;)

De afgelopen tijd ben ik op zoek gegaan naar een kamer, omdat mijn huidige stekje in Cambridge maar voor 2 maanden is. Maar dit gaf me wel de tijd om een beetje te kijken welke buurt ik leuk zou vinden om te wonen. En ik heb een hele leuke wijk gevonden: Brookline. Een mooie burgerwijk, met veel groen en leuke terrasjes en winkeltjes. Het hoort officieel niet bij Boston, want het ligt in een andere ‘county’ (een soort deelstaat). Maar vanaf Brookline ben ik zo op het werk, en om in het CBD (Central Business District, lees: het deel van Boston waar alle hoge gebouwen staan) te komen, pak je gewoon de metro en 20 minuten later ben je daar. Het is hier wel heel anders dan Cambridge, waar het veel drukker is, maar waar je dus ook veel dakloze mensen hebt die je de hele tijd om kleingeld vragen.

Ik heb een kamer gevonden in het appartementengebouw op de foto, waar ik samen kom te wonen met Whitney en Melissa (die per september vervangen wordt voor Adam). Omdat de kamer grotendeels niet gemeubileerd is, ben ik afgereisd naar de IKEA om daar een lekker matras, bureau en wat je al niet meer nodig hebt te kopen. Was nog best een tocht daar te komen met het OV: twee metro’s, de bus en het laatste stuk met de taxi. Maar dan heb je ook wat! De IKEA hier is trouwens precies hetzelfde als in Nederland, lekker vertrouwd dus ☺ De volgende dag kwamen ze al mijn spulletjes al bezorgen (gewoon op zondag, is hier niet veel anders dan een zaterdag) en ik was blij dat die twee mannen dat loeizware matras voor mij naar boven hebben gesjouwd. Want het is warm hier! De afgelopen tijd is het steeds rond de 30-35 graden. Eigenlijk te warm... Gelukkig heeft m’n kamer lekker airco!

Laatst ben ik een cocktailtje gaan drinken met Ann, die Liset en ik nog kennen van de Inka trail uit Peru. Zij woont hier al 10 jaar en had heul veul tips over Boston! Er is hier genoeg te doen en te zien! Vorig weekend was er hier in Cambridge een groot straatfeest. Er stond een DJ te draaien en iedereen was lekker op z’n slippertjes aan het dansen. Samen met m’n huisgenootje en twee vriendinnen van haar zijn we ook een kijkje gaan nemen. Super sfeertje! En in tegenstelling tot in Nederland, geen bier tijdens het feest ;) Geloof ook niet dat hier drinken op straat heel erg gewaardeerd wordt...

En afgelopen week was het natuurlijk 4th of July: Independence Day. Aangezien de strijd om onafhankelijk te worden van de Britten hier zo’n beetje begonnen is, wordt dat hier groot gevierd en het wordt s avonds afgesloten met een heel groot vuurwerk! Dat heb ik samen met zo’n half miljoen mensen die ook aan de oevers van de ‘Charles river’ stonden, bewonderd. Dat was wel heel erg gaaf! Mam, ik denk wel vergelijkbaar met Barcelona, misschien af en toe zelfs nog iets mooier. Je merkt dan wel ook hoe nationalistisch die Amerikanen zijn, ze vinden serieus dat ze in het beste land ter wereld wonen. Ben benieuwd hoe ik daar over twee jaar over denk :)

Verder ben ik natuurlijk ook aan het werk, inlezen in het onderzoek dat ze hier doen en natuurlijk moet mijn thesis ook nog af! Mijn collega’s zijn super aardig en de baas is heel relaxed. Top dus! Volgende keer meer!
Cheers!

  • 10 Juli 2013 - 12:16

    Oma Broos:

    ben bly dat je het naar de zin hebt.
    leuk verslag! met 3 vrouwen lijkt my leuk
    groeten van je oma br

  • 10 Juli 2013 - 22:12

    Mam:

    Ha meiske,
    wat heb je de kamer al leuk ingericht. Lekker zo"n eigen plekje daar ver weg in de VS.
    Die vuurwerk foto is beter gelukt dan die we in Barcelona hebben gemaakt dus zal het vuurwerk ook wel erg mooi zijn geweest. Zo maak je toch al van alles mee daar in Boston.
    Fijn dat je collega"s en baas relaxed zijn en dat je het goed kunt vinden met je medebewoonsters.
    Ik vind het toch knap dat je dat zo onderneemt in je eentje.

    Heel veel liefs van ons allemaal en binnenkort skypen we weer even. Ik heb het nu wat druk met werken in Erp en Horst.
    xxx Mam en Jan

  • 11 Juli 2013 - 15:52

    Fleur :

    heey Thiele

    mooi dat je het zo naar je zin hebt
    en je kamer is echt super vet en ook mooi al dat hout
    JALOERS!!

    maar ik hoop dat je het daar twee jaar lang ook nog leuk blijft vinden en dat je ook weer een keertje terug komt!!

    tot snel weer op skype he

    XX fleur

    P.S drienk nog maar wat biertjes is goed voor je :)


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thiele

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 14569

Voorgaande reizen:

08 Juni 2013 - 20 Mei 2015

Boston

01 Oktober 2011 - 28 Oktober 2011

Peru

30 Augustus 2006 - 01 September 2006

Australië

Landen bezocht: