Cape Cod - Reisverslag uit South Dennis, Verenigde Staten van Thiele - WaarBenJij.nu Cape Cod - Reisverslag uit South Dennis, Verenigde Staten van Thiele - WaarBenJij.nu

Cape Cod

Door: Thiele

Blijf op de hoogte en volg Thiele

28 Juli 2013 | Verenigde Staten, South Dennis

Zo, net weer een beetje bijgekomen van een fietstocht gisteren van 80 km op Cape Cod. Cape Cod is een (schier)eiland aan de kust van Massachusetts (de staat waar ik nu woon) en ongeveer anderhalf uur rijden van Boston vandaan. Omdat dit een van de weinige plaatsen is waar je een echt fietspad hebt, is het een ideaal gebied om fietsen te huren en erop uit te trekken. Cape Cod is echt super mooi, met stranden, meertjes, heel veel groen en lekkere ijsjes onderweg! We waren met een gezellige groep mensen van over de hele wereld! Was echt een top dag!

De afgelopen weken lekker veel leuke dingen gedaan en mensen ontmoet. Amerikanen hebben er niet zo’n moeite mee om te verhuizen voor hun werk en in tegenstelling tot Nederland waar je misschien een keer 100 km verderop gaat wonen, verhuizen ze hier heel makkelijk van de ene kant van het land naar de andere, bijna 5000km verderop. Omdat je dan dus steeds nieuwe mensen ‘moet’ leren kennen en er ook heel veel internationale mensen hier wonen, hebben ze hier meetup groepen, groepen mensen die dingen organiseren waar je je bij aan kan sluiten. Dat is echt super gezellig! Zo heb ik de afgelopen weken gezellig cocktails gedronken, biertjes gedronken, gebowld en gepubquizd. Verder was er een groot festival in Boston, waar we met een groep naar de Mighty mighty Bostonnes zijn wezen kijken. Dat is een ska-band en die maken echt super toffe muziek!! Verder ga ik regelmatig eten en margaritas drinken met Maria. En volgende week gaan we naar een Red Sox game, ben benieuwd!

Boston is een van de oudste steden van de US en ze hebben hier behoorlijk wat historische gebouwen. Je hebt hier een wandeling door het centrum, die is aangegeven met een rode lijn op straat en die langs allerlei gebouwen gaat, die van belang waren in de strijd tegen de britten. Omdat ik wel van die lekker touristische dingen houd, heb ik deze wandeling natuurlijk ook gelopen. Was wel leuk om te zien en te lezen hoe dat toen allemaal gegaan is...

Ik hoop dat in Nederland ook alles goed gaat, dat julie de onweersbuien overleefd hebben, en lekker kunnen genieten van de zomer!!

Liefs uit Boston!

• 30 Juli 2013 - 14:03

Els S.:

Het klinkt allemaal wel echt als vakantie daar! :)
    Ik doe het je niet na om 80 km te fietsen, respect!
    Die wandeling door historisch Boston zou ik ook wel willen lopen, lijkt me erg mooi.
    Hier gaat alles goed, ondanks het onweer. Nu hoefden we een keer niet te sproeien, want het is hier lekker warm. Eindelijk zomer.
    Yorick zit lekker in Zuid-Frankrijk en Tycho en Solo in Oostenrijk, dus we hebben het huis voor ons alleen. Volgende week gaan Arthur en ik een paar dagen naar Parijs in een appartementje van een dochter van een vriendin. Lijkt me erg leuk, hoewel het wel warm is voor een stadsbezoek. Maar de musea hebben airco gelukkig.
    Solo is eindelijk 18 geworden (voor hem eindelijk ;)) en toert sinds die tijd lekker in alle auto's rond zonder coach-ouders.

Veel plezier en tot de volgende keer!
    Els

• 09 Augustus 2013 - 04:35

Oma Broos:

leukver slag lykt my leuk in een nieuweomgeving
    jemist de hitte golf 36gr warm hoor