Rocky Mountains & Yellowstone - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Thiele - WaarBenJij.nu Rocky Mountains & Yellowstone - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Thiele - WaarBenJij.nu

Rocky Mountains & Yellowstone

Door: Thiele en Maarten

Blijf op de hoogte en volg Thiele

13 September 2013 | Verenigde Staten, Denver

Zo! We hebben een heerlijke vakantie achter de rug! 3 weken geleden zijn we naar Denver gevlogen (helaas met enige vertraging, maar we hebben het gehaald!). Daar aangekomen, hebben we onze door Maarten zorgvuldig uitgekozen SUV opgehaald (Het is een Tucson geworden, pap ;)) en meteen naar ons hotel doorgereden. De volgende dag op naar de Walmart om onze kampeerspullen te kopen. Kamperen is hier ideaal! Elk kampeerplekje heeft een picknicktafel en een vuurkorf met rooster waar je op kan BBQ-en. Goed geregeld dus :) De campings in de nationale parken liggen vaak op hele mooie plekken! s avonds hebben we gekampeerd aan de rand van het Rocky Mountain National Park en hier zijn we de volgende dag doorheen gereden. Erg mooi! We hebben overnacht in een pipo de clown wagen aan de rand van natuurlijke hotsprings. Dat was echt super, wakker worden en binnen 20 meter in heerlijk warm water zwemmen!

Onze volgende stop was Flaming Gorge, een mooie canyon in Utah. Hier heb ik Maarten kennis laten maken met het roosteren van marshmallows. Dat viel wel in goede aarde! We hebben gekampeerd aan de rand van de canyon, erg mooi! De volgende dag was ons plan om langs de rivier door de canyon te lopen. Maar heel toevallig kwamen er twee Amerikaanse dames langs gevaren in hun raft en vroegen of we zin hadden mee te raften. Tuurlijk!! Het was erg gezellig en Maarten wist het klaar te spelen om uit de boot gelanceerd te worden :) Gelukkig was het heerlijk weer, dus geen man overboord ;) s avonds zijn we doorgereden naar Wyoming zodat we de volgende dag op tijd aan konden komen in Grand Teton National Park. Grand Teton staat bekend om haar bergen die omgeven worden door vlak land met allemaal bossen en meertjes. Heel mooi! Hier hebben we twee nachten gekampeerd en lekker gewandeld, over t meer gevaren, wildlife gespot en genoten van het uitzicht. Hier hebben we ook een beer gezien en misschien hebben we er ook een de boom in gejaagd tijdens een wandeling! Ineens hoorden we heel hard geritsel en toen we daar keken zagen we niets meer, behalve dat er van alles uit de boom viel. Wie weet!

Onze volgende stop was Yellowstone National Park, wat zich bevindt op een vulkanische hotspot. Het is het oudste national park van Amerika en staat bekend om haar geisers en grizzly beren. De eerste dag hebben we volop genoten van de geisers, hot springs, stoom-geisers, meertjes en het landschap. Het is soms echt een maanlandschap waar vanalles borrelt en stoomt en hier en daar een boom staat. Heel bijzonder. De volgende dag zijn we met een ranger op pad gegaan. Geeft weer een hele andere kijk op de geisers met alle extra informatie die je dan krijgt. Ook in Yellowstone is een canyon, waar we langs zijn gewandeld en hebben gekeken naar de watervallen. Tof! De laatste dag zijn we naar de Mammoth Hot Springs gegaan. Dat is een maanlandschap met allemaal terrasjes gevormd door de hot springs. Natuurlijk nodigt al dat warme water wel uit om er ook zelf van te genieten. Dus zijn we naar een plek gereden waar een hot-spring-riviertje samen komt met een gewone koude rivier. Daar heerlijk (met heel veel anderen en hertjes) genoten van de afwisseling tussen koud en heel warm water. In Yellowstone in ook heel veel widlife en we hebben van alles gezien: gaffelbokjes (amerikaanse antilopes), heel veel bizons, een eland, berggeit, herten, etc. Een van de bizons kwam elke dag langs op de camping en s nachts waren er wolven of coyotes te horen!

Na van al het moois van Yellowstone genoten te hebben, zijn we naar Cody gereden, het stadje van Buffelo Bill. Dit is een echt cowboy stadje. Hier hebben we een dorpje bekeken uit de ‘Wild West Tijd’, een slechte cowboy shoot out show gezien en natuurlijk heel veel vlees gegeten! De volgende dag hebben we vooral veel gereden om in South Dekota te komen. Onderweg hebben we wel nog even de Devils Tower bewonderd, een toren gemaakt van versteend magma. Aan de voet daarvan was een prairiehondendorp. Leuke beestjes zijn dat! Die hondjes bevonden zich ook in Badlands, het Nationale park waar we de dag daarna heen zijn gegaan. Badlands bestaat uit allemaal kloven, ravijnen en hoodoos (aardpilaren). Weer een heel ander landschap dan we de vorige dagen hebben gezien! Hier hebben we overnacht met prachtig uitzicht en views op flinke onweerstormen, die zich gelukkig niet bij ons afspeelde. In deze omgeving komt heel extreem weer voor, en tornado’s zijn niet ongewoon...

De volgende dag zijn we doorgereden naar Mount Rushmore. Dat moet je toch wel gezien hebben als je in Amerika woont dacht ik zo! Het is eigenlijk voor een heel toeristisch gebeuren, maar toch leuk om te zien, die gezichten in de bergen! Mooier was het in Custer State Park, een park vlakbij. De weg ernaar toe was een feest om te rijden met allemaal achtbaanachtige loopjes die over houten bruggetjes gingen en eindigden bij een tunnel uitgehakt in de berg. Super vet! Ook in Custer waren weer een hoop bizons en gaffelbokken. En de uitzichten waren ook weer schitterend! De dag erna hebben we weer een flink stuk gereden om weer in de buurt van Denver te komen, waar we een dag later zijn aangekomen. Denver is een erg leuke stad met heel veel microbrouwerijen. Dus we hebben de stad verkend door een ‘brouwerijentocht’ te maken! Dat smaakte goed! Helaas was het de dag erop al weer tijd om terug te vliegen... Het westen van Amerika heeft echt hele mooie natuur en ik wil zeker nog terug om meer te zien! Het was echt een super vakantie!

• 15 September 2013 - 12:37

Mam:

Lieverds, wat een verslag en wat hebben jullie veel gezien en gedaan in twee weken. En dat noemen jullie vakantie? Dat is reizen toch thiele? Fijn dat jullie samen zo hebben kunnen genieten van al het moois in de VS. Ook al was het maar een klein stukje. Zo krijg ik echt wel zin om volgend jaar met eigen ogen een deel van al het moois daar te zien. Bedankt dat je ons op de hoogte houdt met je verslagen. Dan missen we je iets minder omdat we toch betrokken zijn met je daar doet.

Liefs van Mam en Jan

• 16 September 2013 - 17:47

Thiele:

Haha, dat noem ik inderdaad reizen :) En ik heb ook zin hoor, om met jullie op pad te gaan! Nog genoeg moois te zien!

• 16 September 2013 - 21:15

Els S.:

Wat hebben jullie veel moois bekeken zeg!
    Ik krijg een beetje Fred Flinstone gevoel als je het over die parken hebt, zoals Yellowstone. ;)
    En Mount Rushmore lijkt me ook geweldig om te zien. Je hebt gelijk dat je dat niet kon overslaan.
    Yorick is inmiddels in Kaapstad. Het bevalt tot nu toe goed, alleen zijn bed is veel te kort en de nachten zijn erg koud en geen verwarming. Maar de lente begint daar nu, dus dat zal wel goed komen.
    Fijn dat je ons op de hoogte houdt, het is erg leuk om te lezen!

Hartelijke groet van Els en haar mannen!

• 04 November 2013 - 04:50

Oma Broos:

wat een leuk verslag dat is niet werken maar genieten