Halloween, Thanksgiving, bezoek en Chicago - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Thiele - WaarBenJij.nu Halloween, Thanksgiving, bezoek en Chicago - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Thiele - WaarBenJij.nu

Halloween, Thanksgiving, bezoek en Chicago

Door: Thiele

Blijf op de hoogte en volg Thiele

15 December 2013 | Verenigde Staten, Boston

Nog een paar daagjes en dan vlieg ik naar Nederland om lekker vakantie te vieren en iedereen weer te zien! Erg veel zin in!

Het is weer een tijdje geleden sinds mijn laatste update, dus hoog tijd om jullie weer van alles op de hoogte te brengen. Volgens mij hebben jullie het in Nederland ook wel meegekregen, maar de Boston Red Sox hebben de World Series gewonnen! Samen met Dinesh ben ik de finale in de stad gaan kijken. Ons eerste plan was om in de buurt van het honkbal stadion te gaan kijken, maar daar stonden rijen van tientallen meters voor de kroegen. Dus een andere kroeg opgezocht en eigenlijk maakte het niet uit waar je keek, iedereen ging uit z'n dak, want we hebben dik gewonnen!! Was een groot feest in de stad!! Super mooi!!

In diezelfde periode was het halloween. Een klein uurtje van Boston vandaan ligt Salem, waar veel heksenverbrandingen hebben plaatsgevonden. Salem is de place to be rond halloween, alles versierd, en het witchmuseum is een must-see. Het museum was eerlijk gezegd niet heel bijzonder, maar het sfeertje was erg tof!

Inmiddels ben ik ook naar twee wedstrijden van de Celtics geweest. Wel gaaf met alle cheerleaders tussendoor (maar t haalt het niet bij de Red Sox) . En het spel is wel een stuk sneller dan baseball!

Er zijn er ook wat meer Nederlanders in Boston komen werken, gezellig! Leuk om steeds meer mensen hier te leren kennen. Zodat je met z'n allen chocolade kan proeven, of naar de Sam Adems Brouwerij kunt gaan! Lekker gratis biertjes drinken en dan met de party-trolley naar de pub! Leuk leuk leuk! Verder was ook Yi, een collega uit Nijmegen op bezoek geweest, gezellig Hot Pot gegeten. Fondue op z'n chinees, jummie!

Wat ook heel leuk was is dat Ferry naar Boston is gekomen! Hij had een congres daar en heeft er een paar dagen aan vastgeplakt om de stad te verkennen! Dus dat hebben we gedaan! Vrijdag hebben we vooral de kroegen verkend, maar zaterdag Fenway, Harvard en MIT bekeken. En uiteraard lekker vet ontbeten in een echte diner met leren bankjes :) Daarna door naar de stad om het 'oude' centrum te bekijken en s avonds lekker tapas gegeten! Zondag was het bar koud (goede voorbereiding op de wintersport) en zijn we naar het aquarium gegaan. Leuk visjes aaien, reuze schilpadden op de foto proberen te zetten, en gefascineerd worden door kwallen. Vervolgens een hapje gegeten bij het Hard Rock Cafe. De volgende dag heeft Ferry m'n werkplek beoordeeld als: wat een rommetje, om vervolgens weer op het vliegtuig naar huis te stappen.

En ik was niet lang alleen, want twee dagen later landde Maarten al weer op thanksgiving te komen vieren! Larry, een collega, had ons uitgenodigd voor een traditionele Amerikaanse thanksgiving met kalkoen, momentje stilte om te bedanken, football kijken en veel gezelligheid. Was mooi!! Helaas kon Maarten niet heel lang blijven, want hij moest naar Chicago voor een congres. Maar een mooie reden voor mij om hem een paar dagen later achterna te vliegen! Dus we hebben samen gezellig de stad verkend. Vrijdag naar het Art Institute van Chicago. Mooi museum met bizar veel Europese kunst. Enorm veel Monets en Manets gezien. s avonds heerlijk Italiaans gegeten. De volgende dag de outdoor kunst in de loop (het centrum) verkend. Brrr, het was erg koud, maar het was wel tof om de bean, de picasso, de flamigo, de miro en andere kunst te zien! Ook de tribune tower was gaaf, een wolkenkrabber met stukjes uit belangrijke gebouwen erin (stukje WTC, taj mahal, harvard, catedraal van keulen). Om weer een beetje op te warmen, zijn we de John Hanock Tower ingegaan om heel decadent een flesje champagne te drinken op hoogte en te genieten van de zonsondergang. Tof! Na lekker sushi gegeten te hebben, zijn we naar een Blues Bar gegaan (want Chicago staat bekend om haar Blues, maar dat wisten jullie natuurlijk wel van de Blues Brothers). De volgende dag was het helaas al weer tijd om te gaan, maar omdat het nogal sneeuwde, liep het vliegverkeer niet helemaal als gepland, met als gevolg dat ik een nachtje in het pittoreske Detroit heb door moeten brengen...

Nou, dat waren de highlights wel van de afgelopen weken! Nog een paar dagen werken en dan op naar Nederland, hopelijk deze keer zonder vertraging!

Tot snel!

• 15 December 2013 - 22:52

Thiele :

Zo, alvast een reactie zodat jij dat niet hoeft te doen, pap ;-)

• 16 December 2013 - 10:23

Els S.:

Hoi Thiele,

Wat heb je weer veel gezien van dat grote land! Hoe lang is het vliegen van Boston naar Chicago?
    En zo veel leuke verschillende dingen. Ik zou dat Art Institute met die Monets en Manets en ook Picasso, Miro e.d. wel zelf willen zien. Lijkt me erg fraai!
    Gezellig dat Ferry er was, de wereld lijkt wel erg klein zo. Even op en neer naar Amerika ;)
    Ik wens je een voorspoedige reis naar Nederland en veel plezier op de wintersport!

Liefs, Els

• 16 December 2013 - 13:00

Harry:

Thiele, bedankt.

• 16 December 2013 - 19:59

Anita:

Ha lieverd,

We kijken ernaar uit je binnenkort weer te zien. Skype is natuurlijk leuk maar echt is fijner.
    Tot vrijdag en inderdaad hopelijk zonder teveel vertraging des te langer kunnen we bijpraten.

Kus Mam