De eerste week - Reisverslag uit Cambridge, Verenigde Staten van Thiele - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Cambridge, Verenigde Staten van Thiele - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Thiele

Blijf op de hoogte en volg Thiele

16 Juni 2013 | Verenigde Staten, Cambridge


Hi !
Op verzoek heb ik toch maar een nieuw reisverslag aangemaakt, zodat ik jullie wat kan vertellen over mijn tijd in de VS! Vorige week zaterdag ben ik vertrokken naar Boston om hier de komende twee jaar te gaan werken. Ik ga werken aan het Brigham and Women’s Hospital, maar daarover in een volgend verslag meer! Maarten heeft me weggebracht naar Schiphol en tot mijn verrassing stond daar ineens een afscheidscomité, namelijk Liset en ons pap!! Wat een verrassing!! Super leuk! Iets minder leuk was dat ik in eerste instantie geen stoel had, aangezien KLM standaard meer tickets verkoopt dan er plaatsen zijn. Maar dat is gelukkig goed gekomen! Wel moeilijk om iedereen hier in Nederland achter te laten... snif snif

De reis zelf ging verder allemaal helemaal prima en met de taxi (want met een koffer van 23 kg in de metro is toch wel zwaar) naar het hostel gegaan. Daar heb ik de eerste nacht geslapen om de volgende nacht naar mijn tijdelijke onderkomen in Cambridge te gaan. Cambridge is een van de steden die uitmaken van het grote Boston. In Cambridge zijn zowel MIT (Massachusetts Institute of Technology) en Harvard University gevestigd en mijn tijdelijke kamer ligt daar precies tussenin. Het appartement zit in een oude koekfabriek, heel bijzonder. Het ligt vlak bij de metro, die ze hier de T noemen, en in de buurt van allemaal barretjes en winkeltjes. Mijn kamer is lekker ruim met een eigen badkamer en mijn huisgenootje is super aardig! Dus dat is relaxed ☺

Omdat er allerlei bureaucratische dingen nog niet rond zijn, kan ik deze week nog niet gaan werken, dus heb ik allerlei andere dingen gedaan. Ik heb een bankrekening geopend, een oriëntatiedag bijgewoond over regulaties rond het visa, naar Ster Trek geweest met m’n huisgenootje (heel nerdy, I know ;)), rondgelopen op Harvard Square en woensdag is Marcel hier aangekomen. Woensdagavond zijn we lekker in Boston zelf wat gaan eten en daarna naar de Hangover III geweest. De volgende dag hebben we een tour gedaan door MIT. Wel een gave univesiteit is dat! Omdat ik ook mijn werk in Nijmegen nog af moet maken, heb ik daar vrijdagochtend nog wat aan gedaan. Maar vrijdagmiddag begon toch echt het weekend al, want we zijn naar de Samuel Adams Brewery gegaan. Hoe geniaal is dat! Echt de beste (of in ieder geval de leukste) biertour ooit! De tour eindigde met het proeven van verschillende biertjes en vervolgens kon je met een speciale trolley naar het eerste café waar ze begonnen met Samuel Adams te schenken. Daar lekker het bier drinken voortgezet. ’s Avonds kwam Hetty aan in Boston en dus moest er nog meer bier gedronken worden ☺

De volgende dag hebben we een tour over het Harvard terrein gedaan. Een van de studenten heeft ons super enthousiast verteld hoe het er hier allemaal aantoegaat. Je betaalt zo’n $ 50.000 per jaar aan collegegeld, maar daar krijg je wel een kamer en eten erbij. Kost wat, maar dan heb je ook wat! Het is allemaal super goed geregeld. En zowel op MIT als op Harvard moet je verplicht vakken volgen buiten je studierichting, dus je wordt heel breed opgeleid. Na de tour lekker mexicaans geluncht (met een heerlijke Margarita erbij ;)). Vervolgens hebben we een tour met de Duck Boot gedaan, een amfibibus die ons de haven op het land en vanuit de Charles River heeft laten zien. Daarna nog heerlijk van het goede weer op het terras genoten en s avonds in Cambridge biertjes gedronken. Inmiddels zijn Hetty en Marcel weer naar huis. Super leuk dat ze hier waren! Was gezellig! Volgende week ga ik kijken waar ik nou eigenlijk kom te werken. Ben benieuwd!!

Cheers!

  • 16 Juni 2013 - 21:38

    Fleur:

    heey thiele

    doe jij ook nog iets anders dan biertjes drinken haha
    en heel veel suc-6 met volgende week, lekker beginnen met werken

    heel veel plezier en we missen je nu al

    xx Fleur

  • 17 Juni 2013 - 12:50

    Mam :

    Nou de eerste week van de 144 is goed verlopen zo te lezen.
    Als dat maar goed gaat komen met al dat lekkere bier.
    Hier in nederland is het nu eindelijk ook zomers dus kunnen we er
    ook van gaan genieten.
    Leuk verslagje weer toch een roeping als reisjournaliste misgelopen.
    Geniet er van en ook veel succes komende week met de kennismaking.

    Liefs
    Mam

  • 18 Juni 2013 - 13:01

    Els S:

    Hoi Thiele,

    Fijn dat je toch weer een reisverslag bijhoudt! Zo blijven we een beetje op de hoogte van je belevenissen daar.
    Je hebt al heel wat gezien en gedaan daar! Klinkt erg leuk.
    Hopelijk brengt dat aaien van de voet echt geluk :)

    Lieve groet, Els S.

  • 03 Juli 2013 - 15:30

    Willy:

    hallo Thiele, bedankt voor je kaartje.Leuk dat je aan mijn verjaardag hebt gedacht.
    Ik blijf regelmatig op de hoogte. Zaterdag zijn je moeder en Jan geweest en vorige weeek Je vader en Marlies.Ik hoor dat alles nog niet helemaal is geregeld.
    Ik hoop dat snel goed komt.
    Groetjes uit Erp
    Willy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thiele

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 14647

Voorgaande reizen:

08 Juni 2013 - 20 Mei 2015

Boston

01 Oktober 2011 - 28 Oktober 2011

Peru

30 Augustus 2006 - 01 September 2006

Australië

Landen bezocht: