Strand en BBQ!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Thiele - WaarBenJij.nu Strand en BBQ!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Thiele - WaarBenJij.nu

Strand en BBQ!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Thiele

09 Oktober 2006 | Australië, Sydney

Er is alweer een week voorbij gevlogen! Afgelopen donderdag uit eten geweest met Deborah, Julien en Steven in een Duits restaurantje! Dat was kei schattig aangekleed en ze schonken er echt Oktoberfest bier, dus dat kon natuurlijk niet afgeslagen worden! En ik moet zeggen, het smaakte lekker!!

De dag erop met Oscar en Susanna (beide uit Madrid) een 5 dollar steak gegeten en daarna naar Newtown (een buurt met wat pubs en wat gay-bars) gegaan om wat biertjes te drinken. Dat was super gezellig en uiteindelijk geëindigd in een karaoke-bar. Heb Oscar er maar net van weten te overtuigen dat mijn zangtalenten zelfs te slecht zijn voor karaoke!!

De volgende dag helaas wel een lichte kater, maar toen ik eenmaal met de ferry op Manly beach was aangekomen, was die weer weggewaaid! Manly beach is het op een na bekendste strand van Sydney en stranden hebben ze hier veel! Na even van de zon te hebben genoten (ja, het is hier ruim 25 graden!), ben ik van Manly beach naar het kleinere Shelly beach gelopen en heb vervolgens de bus gepakt naar Harbord beach. Daar had ik afgesproken met Oscar, Susanna, Betty (uit Griekenland) en Rita (uit Brazilie) om te gaan BBQen. Niet alleen heeft Sydney veel stranden, veel stranden zijn ook uitgerust met openbare BBQ’s en die worden gretig gebruikt door iedereen. Na twee uurtjes had iedereen genoeg gegeten en hebben we op het strand nog even genoten van het weer en wat gevolleybald. Oscar en Betty hadden beide een feestje, dus Susanna en ik zijn mee naar Rita’s huis gegaan, na onderweg een fles wijn gekocht te hebben in een drankhandel waar je met de auto door heen kon rijden… Heel apart! De wijn smaakte er niet minder om en het was een gezellige avond!

Zondag was het opnieuw lekker weer, dus met de bus naar het noordelijkste strand van Sydney gegaan, Palm beach. De busrit duurde bijna 2 uur! In Palm beach natuurlijk aan het strand gelegen en gekeken naar de surfers. Die zie je hier op bijna elk strand wel! Ben van plan nog wel een keer surflessen te nemen! Vanaf Palm beach ging er een ferry naar Ku-Ring-Gai Chase national park. Dat is een enorm groot natuurpark waar je heel mooi kan wandelen en waar enkele afgelegen strandjes zijn. Vanaf het noordelijkste puntje van het park kan je soms walvissen voorbij zien zwemmen, maar helaas lieten ze zich zondag niet zien… Dan maar een keer met een walvistour mee! In het park heb ik de rest van de dag doorgebracht en met de ferry en de bus ben ik uiteindelijk weer thuis gekomen. Kreeg vandaag trouwens al twee keer te horen dat ik bruiner was geworden, dus aan het strand liggen heeft wel effect gehad!! Hopelijk wordt het volgend weekend weer zo mooi, dan kan ik wat andere stranden gaan verkennen!

Oja, mocht je meer foto's willen zien: http://thiele.villa65.nl

• 09 Oktober 2006 - 12:58

Jos:

Hee Thiele!!!!
    Volgens mij is het daar echt kei gezellig!! Vooral getuige de 21 (!!!) uitroeptekens die je gebruikt hebt!! :D Groetjes!

• 09 Oktober 2006 - 21:04

Anita:

gaaf hoor om te lezen wat je allemaal weer beleeft en met wie.
    Wij gaan er ook maar eens kijken in australie als fleur oud genoeg is'.
    veel plezier en tot woensdag misschien?? Bellen we weer even
    Liefs van jan en mij

• 11 Oktober 2006 - 18:21

Marlies:

Hoi Thiele,
    Wat leuk dat je het zo geod naar je zin hebt aan de andere kant van de wereld, jammer net iets te ver om je op te zoeken.
    Hier gaan we de herfst tegemoet, maar met toch prima weer. Veel liefs van Amber Jochem en Marlies.