Misty Mountains - Reisverslag uit Blue Mountains, Australië van Thiele - WaarBenJij.nu Misty Mountains - Reisverslag uit Blue Mountains, Australië van Thiele - WaarBenJij.nu

Misty Mountains

Door: Arjen en Thiele

Blijf op de hoogte en volg Thiele

13 December 2006 | Australië, Blue Mountains

Het is inmiddels nog maar minder dan een week voordat we op het vliegtuig naar huis stappen :( De afgelopen dagen hebben we veel gereden en gerelaxt. Na ons bezoek aan Eric in Surfers Paradise zijn we doorgereden naar Springbrook national park. Dat is een subtropisch regenwoud dat op de wereld erfgoed lijst staat (ons vierde bezoek aan een plek op die lijst inmiddels!) In het regenwoud was een natuurlijke brug uitgeslepen in de rotsen. Daarna hebben we overnacht in Nimbin, een klein hippie stadje. Dat was echt wel een bezoekje waard! Er liepen allerlei wazige figuren rond en werden zelfs wietkoekjes verkocht op straat! We hebben ook een bezoekje gebracht aan het plaatselijke museum, waar de dorpsaboriginal ons een warm welkom heette. Hij wist ook hoe je het museum mooi op de foto kon zetten, dus wij dachten oke, waarom niet. Dus de man ging op de grond liggen met onze camera, maar het resultaat was echt vet cool!! (zie fotos!) ’s Avonds na een paar biertjes in de plaatselijke bar hadden we een hond ‘gevonden’. Het beestje bleef achter ons aan lopen tot aan de tent. Was echt een lief hondje! Maar we hebben hem toch maar weer teruggelopen naar het dorpje…

Onze volgende stop was Byron Bay, een groter hippie stadje met veel surfers. Hier hebben we een wandeling gemaakt naar het oostelijkste punt van Australië. Surfen leek ons wel moeilijk, dus we hadden twee wakeboards gehuurd, maar ook dat was nog wel pittig! Maar een beetje op de golven spelen is wel mooi! We hebben ons ondanks de factor 30 zonnebrand toch nog weten te verbranden helaas…

Toen was het tijd om eens flink wat te rijden, dus we zijn doorgereden naar Port Macquarie, waar we op tot nu toe de mooiste camping hebben overnacht. Ze hadden ook heel veel lieve konijntjes rondlopen. Schattig! Weer eens wat anders dan kangaroes :) De volgende dag naar Lake Macquarie gereden, een groot zoutwater meer. Hier hebben we lekker uitgerust. Het meer ligt ook vlak bij het strand, dus dat hebben we ook maar bezocht. Bij het strand waren ook grotten die je kon bereiken via de zee als het eb was.

Inmiddels hebben we de Blue Mountains bereikt, maar nog niet gezien :( Het is hier namelijk heel erg mistig. Gisteren was het zicht op een gegeven moment amper 30 meter. Beetje jammer dus. Hopelijk wordt het morgen beter! Wel een goede voorbereiding op het weer in Nederland en Oostenrijk, want vannacht was het zo’n 5 graden… Wel een omschakeling! Zometeen gaan we maar eens naar de grotten hier, hopelijk zijn die minder mistig!

• 13 December 2006 - 21:47

Mam:

hey weer veel gezien en beleefd en nu jullie laatste weekje in dat schitterende land.
    Jullie hebben ons allemaal wel overtuigd dat het er schitterend is en dat we er zeker een keer heen moeten gaan. Ik zie jullie volgende week op schiphol en als het weer zo blijft is de overgang niet zo groot want hier is het nog steeds niet echt koud maar wel nat.
    geniet nog van jullie laatste weekje en tot woensdag

• 14 December 2006 - 09:39

Mark:

Wauw, wat een vette verhalen en dito fotos! Eric is nog geen spat veranderd, gekke fransoos :)
    Geniet er nog even van, viel spass!