New England verkennen - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Thiele - WaarBenJij.nu New England verkennen - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Thiele - WaarBenJij.nu

New England verkennen

Door: Thiele

Blijf op de hoogte en volg Thiele

14 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Boston

Na een mooie vakantie heb ik het werkritme weer helemaal te pakken. Het loopt inmiddels lekker op het werk! Ben druk bezig met het afronden voor de laatste dingen voor Nijmegen en het opstarten van de studie hier. Tussen het werk door moet ik ook wat tijd maken voor de MIT European Career Fair. Samen met 30 andere mensen ga ik die dit jaar in Boston organiseren. Het is de grootste op Europa gerichte carrière beurs in Amerika. Tijdens die beurs kunnen de studenten, post-docs, PhD-studenten en andere geïnteresseerden kennis maken met Europese werkgevers en we regelen ook al de mogelijkheid tot sollicitatie gesprekken. Nu is het aan ons om ervoor te zorgen dat er genoeg bedrijven naar Boston komen! Dus ik ben flink aan het bellen en mailen. Mijn eerste toezegging heb ik gelukkig al binnen!

Maar natuurlijk is er ook tijd voor ontspanning! De dag na het afscheid van Maarten had een van mijn collega’s een barbecue georganiseerd. Dus zijn we met collega’s, aanhang en kinderen wezen bbq-en aan de Charles-river. Was erg gezellig en leuk iedereen buiten het werk om te zien! Het weekend erop ben ik met wat vrienden gaan lunchen bij een chocolade-restaurant. Jummie! Vooral de chocolat-martini en gesmolten marshmallows in chocoladesaus ;-) De dag erna zijn we met wat mensen football gaan kijken in de pub. Boston is een echte sportstad! Als een van de weinige steden hebben ze hier van alle vier de grote sporten (honkbal, ijshockey, basketbal en amerikan football) een team dat in de landelijke competitie speelt. Van de Red Sox (honkbal) ben ik inmiddels al fan (heb al een t-shirt gekocht) en ze staan nu in de finale van de American League. Maar football vind ik toch wat minder spannend. Binnenkort ga ik naar een basketbal wedstrijd van de Celtics, eens zien hoe dat eraan toe gaat!

Verder was er laatst een jazz-festival in de stad. Er waren een paar hele goeie saxofonisten, dus was wel tof! Afgelopen weekend ben ik met een aantal mensen van de MIT euroclub naar New Hampshire gegaan. Ongeveer 3 uur rijden van Boston heb je daar een heel mooi natuurgebied, de white mountains, waar we zijn gaan wandelen. In de herfst (Indian Summer) kleuren hier de bladeren aan de bomen in allerlei rood- en geeltinten en dat is echt super mooi om te zien! De wandeling leidde naar een mooi meer bovenop de berg en hier hebben we lekker gepicknickt.

Dit weekend ben ik naar Connecticut geweest, op bezoek bij Hetty in New Haven. Vrijdag mocht ik een presentatie geven op de afdeling Radiologie van Yale. Super leuk! En daarna zijn we naar de bar gegaan om het weekend te openen! Hetty had kaartjes geregeld voor het inauguratie concert van de nieuwe president van Yale, erg tof!! De volgende dag hebben we een tour over de campus van Yale gedaan en zijn we de ‘East Rock’ opgeklommen, een rots waarvan je super uitzicht hebt over New Haven. En natuurlijk moet je in New Haven een pizza eten met aardappelpuree en spek. Klinkt niet zo lekker, maar is het wel ☺ Onder het genot van een paar biertjes hebben we gezellig bijgekletst! Was weer als vanouds!

Nou, dat was wel weer genoeg voor vandaag! Hoop dat het in Nederland (en Duitsland en Zuid Afrika) ook allemaal goed gaat ☺

  • 19 Oktober 2013 - 16:34

    Harry:

    Hallo Thiele

    Normaliter schrijf ik nooit een reactie. Ik lees je verhaal wel altijd natuurlijk. Maar ja, nu gaf niemand een reactie en dat is natuurlijk wel erg weinig. Bovendien, je moet toch wel het gevoel hebben dat er nog iemand is die je verslag leest dus schrijf ik toch maar een reactie. Bij deze.

    Prettig weekend,

    Harry

  • 24 November 2013 - 15:28

    Oma K:

    Ja Thiele ,i lees ook het verslag hoor,en lees dan ook dat je je bepaald niet verveeld.
    Geniet er maar van.

    Lieve groetjes oma K

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thiele

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 14559

Voorgaande reizen:

08 Juni 2013 - 20 Mei 2015

Boston

01 Oktober 2011 - 28 Oktober 2011

Peru

30 Augustus 2006 - 01 September 2006

Australië

Landen bezocht: